برگزاری بیش از ۸۰ برنامه ملی و ۸۰۰ برنامه استانی از سوی کمیته قرآنی ستاد بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی

دبیر کمیته قرآن ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان گفت: بیش از ۸۰ برنامه ملی و ۸۰۰ عنوان برنامه استانی در ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا شفیعی در تشریح برنامه‌های قرآنی سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان اظهار داشت: در رابطه با جامعه قرآنی و ادای دین به این شهید گران قدر وشهدای مدافع حرم ما در سال 1398 همزمان با شهادت ایشان وقتی همه اقشار به میدان آمدند و ادای دین و وظیفه کردند، ما نیز در این خصوص برنامه هایی را پیش بینی کردیم.

دبیر کمیته قرآن ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان افزود: پویش ختم قرآن کریم در شرایط کرونایی یکی از این برنامه ها بود که علی رغم اینکه برای برنامه های حضوری با محدودیت هایی همراه بودیم اما در دو سال قبل که سالگرد شهید سلیمانی بود و کمیته ای مجزا نداشتیم، هنگامی که کمیته قرآنی دهه فجر فعالیت‌اش را از سالروز شهادت شهید سلمیانی در دوره چهل روز پیش بینی می کرد و از این روز تا 22 بهمن برنامه ها را ادامه می داد برنامه هایی را عملیاتی کردیم.

 

وی بیان کرد: امسال با توجه به تقاضایی که جامعه قرآنی داشتند و همچنین خانواده شهید سلیمانی که علاقه ایشان به مباحث قرآنی و فعالیت های قرآنی را ابراز فرمودند در کمیته‌هایی مجموعه ستاد مردمی سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی برنامه ریزی و تشکیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی عنوان کرد: امسال برای اولین بار کمیته قرآن مجزا تشکیل شد و برنامه های خوبی را با حضور ظرفیت های مردمی از اقشار مختلف جامعه قرآنی تدارک دیده ایم. وی خاطرنشان کرد: در سیاست های ستاد سالگرد شهید سلمیانی براساس تاکیدات مقام معظم رهبری بر مردمی بودن این حرکت است و معمولا دستگاهها و اعضایی با توجه به سنخیت کارشان در حوزه فعالیت های قرآنی به عنوان پشتیبان و همراه و کمک کننده این عرصه هستند ولی در عملیات اجرا ظرفیت های مردمی و موسسات و خانه های قرآنی و تشکل ها و جلسات قرآنی و اتحادیه وارد میدان شدند. دبیر کمیته قرآن ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان تصریح کرد: این کمیته تقریبا 30 عضوداشت که دوسوم از ظرفیت های مردمی و یک سوم از ظرفیت دستگاههای قرآنی بود که در خدمت این عزیزان قرار گرفت.

وی در مورد ویژه برنامه های کمیته گفت: وقتی کمیته ستاد مردمی را تشکیل دادیم برخی از جلسات و کارگروههای اجرایی پیش بینی شد و در این راستا 31 کمیته قرآنی استانی را شکل دادیم و ماحصل این نشست هایی که بین ما و عزیزان شکل گرفت بیش از 80 عنوان برنامه ملی پیش بینی شد که از سوی ظرفیت های ملی و یا مجموعه های حاکمیتی و قرآنی بسیار گسترده و دارای شعب در سراسر کشور پیش بینی شده است. حجت الاسلام والمسلمین شفیعی افزود: همچنین بیش از 800 عنوان برنامه در کمیته های استانی پیش بینی شد که در مراکز استان ها و شهرستان ها و حتی لایه های روستایی در حال انجام است.

 

وی اظهار داشت: پویش سراسری سوره صف از روز گذشته کار خود را آغاز کرد و با همراهی همه شبکه های سیما و رادیویی و پویش های مردمی و ظرفیت های مجازی مردم معرفی می شود تا آنهایی که می خواهند این سوره را تلاوت کنند و به ثواب این سوره برسند هر چند که تعدادی در سامانه شبکه های قرآن مراجعه می کنند و مسیر را می پیمایند. دبیر کمیته قرآن ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: امکان حفظ سوره نیز از سامانه آموزش مجازی دارالقرآن و شبکه قرآن وجود دارد. وی عنوان کرد: یکی از برنامه ها که از شب گذشته آغاز شده برگزاری 4 محفل ویژه است که در شب گذشته یادواره سوره های سرخ و شهدای قرآنی و یاران سلیمانی در فرهنگ سرای بهمن اجراشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی تصریح کرد: روز شنبه نیز در بیت الزهرای شهید سلیمانی در کرمان محفل قرآنی کاروان قرآنی شهید سلیمانی برگزار می شود که به طور زنده از ساعت 18 در شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود. وی افزود:دوشنبه 12 دی نیز در حرم امام رضا(س) در رواق امام خمینی(ره) برنامه ومحفلی قرآنی برگزار می شود و سه شنبه برنامه ای با موضوع محور مقاومت با حضور مهمانانی از کشورهای سوریه و عراق و یمن و لبنان و استان کرمان که خدمات شهید ظهور و بروز در آن جا داشته است در یک قابی برگزار میشود که در شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

دبیر کمیته قرآن ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: همچنین کاروان قرآنی انقلاب از شنبه حرکت خود را آغاز می کند و کاروان ظهر شنبه در زادگاه شهید سلیمانی قنات ملک واقع در دهستان جواران شهرستان رابُر کرمان و شب در بیت الزهرا حضور می یابند، این کاروان از کرمان راهی یزد و اردکان و نائین و خمینی‌شهر و نجف آباد و بروجن و شهر کرد و کاشان و آران و بیدگل می شود و آئین اختتامیه این بزرگداشت در مشهد اردهال برگزار می شود.

 

وی گفت: مجموعه ظرفیت های قرآنی داخلی و خارج از کشور در این ایام برنامه ریزی کردند و در این راستا چند روز قبلی کاروان قرآنیان به سرپرستی استاد حاج احمد ابوالقاسمی به سوریه و لبنان سفر کردند که اوایل هفته باز می گردند. حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان اینکه در این ایام محافل ملی و بین المللی در سطح استان ها دیده یم ادامه داد: ضمن اینکه جمعی از قاریان به سرپرستی دکتر محمد حسین سعیدیان از قاریان بین المللی به عراق سفری داشتند و در این حضور ده روزه به کشور عراق به اجرای برنامه های قرآنی مرتبط با بزرگداشت شهید سلیمانی می پردازند.

 

وی با اشاره به فعالیت های قرآنی در حوزه بانوان عنوان کرد: درصد بالایی از مخاطبین در جامعه قرآنی یعنی بالغ بر 75 درصد خواهران در مدیریت موسسات و یا حضور در عرصه‌های مختلف حفظ قرآن هستند، یک جریانی تحت عنوان بانوان اندیشه ورز قرآنی در دوره جدید مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی و مجموعه دارالقرلان کریم شکل گرفته است که از ظرفیت فکر و اندیشه بانوان در عرصه های کنشگری اجتماعی بهره مند می شوند.

 

دبیر کمیته قرآن ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: امسال نیز در این عرصه بیش از پیش بینی و هماهنگی صورت گرفته 5 هزار ختم قرآن در تشکل های قرآنی با حضور اکثر بانوان در جلسات خانگی برگزار می شود و بناست این پویش را پیش ببرند یعنی علاوه بر سوره صف ، 5 هزار ختم قرآن در این ایام تلاوت و نثار به این شهید بزرگ می شود. وی تصریح کرد: لذا ظرفیت بانوان در این زمینه بسیار فعال است حتی بانوان در این دوره از سالگرد شهادت در عرصه کمک به نیازمندان به نیت شهید سلیمانی کارهای خیری برنامه‌ریزی شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی گفت: در عرصه آینده سازان اعم از کوکان و نوجوانان نیز در این خصوص کمیته نوجوان وکودک شکل گرفته که دکتر حسین بشیری مسئولیت این کار را برعهده دارند و در این عرصه تلاش می کنند و هم در ظرفیت های قرآنی برنامه های خوبی در قالب کارهای هنری و نقاشی در انتقال مفاهیم پیش بینی شده است. وی افزود:همچنین در مجموعه های مهدهای قرآنی و بخش هایی که کودکان و نوجوانان حضور دارند این مفاهیم به این قشر منتقل می شود همچنین بیش از 1000 محفل قرآنی در سراسر کشور و 3 هزار کرسی تلاوت داریم که کرسی های تلاوت امسال سوره صف است هر هفته یک مسجد این را رقم می زند و 1300 شهر در این زمینه ورود کرده است.

دبیر کمیته قرآن ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: هر مسجد بناست سه ختم قرآن به نیت شهید سیلمانی در بین نماز گزاران پیش بینی کند علاه بر این در ظرفیت های قرآنی و پویش ها در ظرفیت های خانگی و موسسات ختم قرآن گرفتیم و هم مسجدی ها وارد شدند، خوشحالیم امسال جامعه قرانی با انگیزه بالایی در پویش حضور دارند و حتی برخی در کرمان موکب هایی را دایر کرده اند و قرآنیها و هیئت‌ها همه پای کار آمدند تا به این شهید و هم رزمان ادای دین کنند.

وی بیان کرد: یک طرحی در کمیته مردمی با نام حافظان مکتب سلیمانی برگزار می شود که تربیت حافظان به نیت شهید سلیمانی براساس مطابله رهبری در تربیت حافظان قرآنی است در این طرح حافظان قرآنیبا ابعاد شخصیتی این شهید آشنا می شوند و کتب و منابع مورد تایید بنیاد شهید سلیمانی به عنوان منبع درسی در اختیارشان قرار می گیرد در کنار حفظ مفاهیم نسبت به الگوسازی والگوگیری از این خصیت نیز شکل می گیرد این طرح به زودی ارائه می شود و امیدواریم حافظان قرآنريال پیروان واقعی مکتب شهید سیلمانی و الگوگیری از شخصیت قرآنی این شهید باشند.
 

کد خبر 1243531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha