بیش از ۲۷هزار ثبت اشتغال در سامانه رصد انجام شده است

ابراهیمی از پایش ۱۵۰ واحد اشتغال آفرین در خرم آباد خبرداد و افزود: بیش از ۲۷هزار ثبت اشتغال در سامانه رصد انجام شده است که بخشی مهمی از آن پایش شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، سیروس ابراهیمی امروز درکارگروه اقتصاد، سرمایه گذاری و اشتغال استان؛ اظهار داشت: رونق اشتغال و رفع موانع موجود در این عرصه از برنامه های مهم دولت است.

 

وی از ثبت بیش از 27 هزار مورد اشتغال در سامانه رصد در سالجاری خبر داد و افزود: با پی گیری های انجام شده، مشخص شده است که بخشی ازموارد ثبت شده تحقق پیدا نکرده اند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان ادامه داد: تا کنون بخش مهمی از این تعداد ثبت شغل مورد پایش تلفنی و میدانی قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: از 150 واحد اشتغال آفرین شهرستان خرم آباد که پایش شده اند حدود 16/5 درصد موارد ثبت شده تحقق پیدا نکرده اند.

 

معاون استاندارلرستان تصریح کرد: البته این میزان از بررسی نمی تواند به درستی گویای سطح تحقق واقعی اشتغال باشد.

 

ابراهیمی عنوان کرد: در این راستا به بررسی و راستی آزمایی تلفنی و میدانی بیشتری نیاز است.

 

در جلسه ی کارگروه اقتصاد، سرمایه گذاری و اشتغال استان 10 دستگاه اجرایی که موفق به ثبت موارد ایجاد اشتغال متعهد شده نشده اند توضیحات و موانع موجود را تشریح کردند. بر این اساس مقرر شد در جلسه ی آتی کارگروه موانع موجود را مرتفع و گزارش های دقیق تری در این باره ارائه دهند.

 

همچنین در خصوص سهم دستگاه های اجرایی و بانک ها از محل جز 2 بند "ب" تبصره 16 قانون بودجه در مورد پرداخت تسهیلات اشتغال آفرین هماهنگی های لازم به وجود آمد تا در رویه ی اعطای این تسهیلات تسریع شود.

 

کد خبر 1246832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha