روضه هفتگی به نیت تعجیل در فرج امام زمان(عج) برگزار می شود

مراسم روضه هفتگی به نیت تعجیل درفرج امام زمان(عج) درحسینیه هیئت سیدالشهدا (ع) سمنان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، مراسم روضه هفتگی به نیت تعجیل در فرج امام زمان(عج) درحسینیه هیئت سیدالشهدا (ع) مسجد سیدالشهدا سمنان دوشنبه ۱۰ بهمن ماه ساعت ۲۰:۰۰ برگزار خواهد شد.

 

سخنران این مراسم حـجـت الاسـلام محـرابیـان ومداح کربلایـی امـیرحسـین لتیـباری می باشد.

 

دعا خواندن برای رسیدن به کمالات می‌باشد بر خلاف تصور عموم مردم که فکر می‌کنند هدف از خواندن دعا رسیدن به ثواب الهی است، مضامین ادعیه سراسر پر از درس‌های اخلاق و حکمت است که توجه به آن معانی سبب کمال انسان می شود.

 

روایات متعددی در تاکید بر دعا برای فرج امام مهدی(عج) وجود دارد که بر اهمیت این مسئله در زمینه سازی برای ظهور اشاره دارد.

 

در برخی روایات، دعا برای فرج وسیله ای برای نجات از هلاکت به شمار آمده است. امام حسن عسکری(ع) می فرماید:«به خدا، فرزندم مهدی را غیبتی است که در آن هیچ کس از هلاکت نجات نمی یابد، مگر کسی که خدای (عزوجل) او را بر اعتقاد نسبت به امامتش ثابت قدم بدارد و او را در دعا برای تعجیل فرجش توفیق عنایت فرماید.»

 

وقتی که انتظار فرج والاترین نوع عبادت به شمار می آید،دعا برای فرج نیز زیباترین جلوه انتظار به حساب می آید و اصل دعا گرامی ترین و محبوب ترین چیزها در نزد خداست و تأثیر آن در تغییر دادن تقدیر است.

 

حضرت مهدی (عج) فرموده اند: «أکثِروا الدُّعاءَ بِتَعجیلِ الفَرَجِ فَإنَّ ذلِکَ فَرَجُکُم؛» «براى تعجیل در فرج بسیار دعا کنید، که فرج من فرج شما نیز هست.»

کد خبر 1249271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha