امام خمینی (ره) بر اساس قرآن و سنت های الهی جمهوری اسلامی را پایه گذاری کرد

محمدبیگی گفت: جمهوری اسلامی ایران که روزی برای برپایی آن امام خمینی (ره) قیام کردند، این قیام ایشان بر اساس آیات قرآن و سنت های الهی مندرج در قرآن بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، فاطمه محمدبیگی در همایش بزرگ تجلیل از حافظان قرآن کریم که امروز (پنجشنبه ۱۳ بهمن) در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی قزوین برگزار شد، بیان کرد: خداوند متعال را شاکر هستیم که این جمع قرآنی را امروز شاهد هستیم و این برنامه در ایام دهه مبارک فجر که تلاقی با ماه رجب و با میلاد حضرت علی (ع) دارد، برگزار شده است.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما هر آنچه داریم از برکت قرآن و خادمان قرآنی است و امروز قرآن نقش مهمی در زیست ما ایفا می کند و قرآن حامل وحی الهی برای بشریت است.

 

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران که روزی برای برپایی آن امام خمینی (ره) قیام کردند، این قیام ایشان بر اساس آیات قرآن و سنت های الهی مندرج در قرآن بود و امام خمینی فرمودند ایران اسلامی ابرقدرت ها را به خاک ذلت خواهد نشاند که این فرمایش امام بر اساس آیه «ان الارض یرثها عبادی الصالحون» بوده است.

 

محمدبیگی تصریح کرد: امام خمینی (ره) با اقتدار مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار را از قرآن استخراج کردند و به ما آموزش دادند و در واقع امام خمینی بر اساس نظام سازی قرآنی عمل کردند.

 

وی تأکید کرد: از ویژگی های بارز امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی این بود که توانستند قرآن و وحی الهی را در دنیای مدرنیته تبدیل به حکومت و نظام مردم سالاری کند و قاعده ولایت فقیه را از آیات قرآن استخراج کرده و نظام ولایت فقیه را پایه گذاری کردند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امام خمینی در زمینه حفظ و کرامت بانوان از آیات قرآن بهره جستند و « وَ بِالْوالِدَینِ إِحْساناً» را معنا کردند و این نشان می دهد هر کس از این کتاب آسمانی بهره مند شد می تواند خود را و دنیا را از این کتاب سیراب کند.

 

وی خاطر نشان کرد: جا دارد امروز ما بیش از پیش به قرآن توجه کنیم چراکه کارهای نکرده در مورد قرآن بسیار است و ان شاالله شما قرآنی ها آینده ایران و تمدن سازی نوین اسلامی در جهان را رقم خواهید زد.

 

 

کد خبر 1250385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha