برگزاری نهمین دوره استانی مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه قضائیه

حجت الاسلام موسوی از برگزاری نهمین دوره استانی مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه قضائیه خبر داد.

حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی، ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر و ایام مبارک ماه رجب از برگزاری نهمین دوره استانی مسابقات سراسری قرآن قوه قضا خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این دوره از مسابقات همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با حضور گسترده خانواده قوه قضایه استان مرکزی برگزار شد.

 

رئیس کل دادگستری استان مرکزی  با اشاره به اینکه مرحله استانی نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه قضائیه، با هدف ترویج فرهنگ و آموزه های قرآنی در بین همکاران و خانواده های آنان برگزار شد، افزود: این دوره از مسابقات در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در بخش شفاهی در رشته های (حفظ جزء 30- جزء 5- جزء10 –جزء 20 و حفظ کل) قرائت تحقیق، ترتیل و اذان با هم به رقابت پرداختند، ادامه داد: مرحله کتبی این دوره از مسابقات ویژه افراد زیر 16 سال، ویژه کارکنان (قضایی و اداری) و خانواده محترمشان، در روز پنجشنبه 13 بهمن در سالن اجتماعات شهید بهشتی دادگستری کل استان مرکزی برگزار شد.

 

این مقام ارشد استان در ادامه با بیان اینکه در این مسابقات تعداد 95 نفر در رشته های شفاهی و 237 نفر در رشته های کتبی (بزرگسالان و فرزندان آن ها) شرکت کردند، گفت: مسابقات رشته های کتبی بزرگسالان در نیمه دوم بهمن ماه از طریق سامانه اعلامی قوه قضائیه برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام موسوی ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه را ضروری دانست و بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی و ایجاد فضای قرآنی در بین افراد سبب تبیین فرهنگ قرآن در جامعه می شود.

 

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان داشت: معتقدیم دمیدن روح و باور قرآنی در رشد و تعالی همکاران دستگاه قضایی و ارائه خدمات بهتر به مراجعین نقش مؤثر و سازنده ای دارد.

کد خبر 1251081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha