مدعیان حقوق بشر در کمک به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه رفتار دوگانه داشتند

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان‌اینکه مدعیان حقوق بشر در کمک به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه رفتار دوگانه داشتند، گفت: کشورهای غربی به فکرمنافع نامشروع خودشان درسراسر دنیا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام هادی حبیبی- امام جمعه خمام- در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تبریک فرا رسیدن عید مبعث،اظهارکرد: پیامبرهدف ازبعثت خودرا در کلمات خود فرمودند«مبعوث شدم تا مردم را آموزش دهم و سطح معلومات، سواد و علم مردم را افزایش دهم.

 

امام جمعه خمام افزود: پیامبر خدا با اخلاق بود و رفتار و نوع سلوکی که داشت مردم راتحت تأثیر قرار می‌داد و  اخلاق خوش پیامبربود که باعث شد مردم به دین گرایش پیدا کنند.

 

وی با بیان‌اینکه اگر می‌بینید نام اسلام و پیامبر اسلام پرآوازه است درسراسرگیتی به برکت این ایستادگی ومقاومت است، تصریح‌کرد: این راهم فراموش نکنیم که انقلاب اسلامی ما به رهبری معمار کبیر انقلاب بعثت جدیدی بود که در این عصر اتفاق افتاد و انقلاب اسلامی ما داعیه این را دارد که در امتداد بعثت نبوی حرکت می‌کند و ما هم  باید در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کنیم.

 

حجت‌الاسلام حبیبی با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به چین، گفت: باعملیاتی شدن سند توافق همکاری‌های راهبردی ایران و چین؛ سقف همکاری‌ها درحوزه‌های صنعتی، انرژی و تبادل کالا افزایش خواهد یافت و همچنین این کشور آمادگی دارد به میزان ۵۰۰ میلیارد دلار درحوزه‌های نفت وگاز، احداث خطوط ریلی سریع‌السیر و توسعه بنادر دریایی ایران سرمایه‌گذاری کند.

 

امام جمعه خمام به تهدیدات مشترک ایران و چین از سوی کشورهای خارجی دیگر اشاره کرد و ادامه داد: پکن از دخالت آشکار آمریکا و ناتو در امور داخلی تایوان نگران است و ایران هم نگرانی‌‌هایی درزمینه دخالت‌های آمریکا درمنطقه دارد.

 

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور چین به عربستان و موضع‌گیری شتاب‌زده او در باره جزایرسه‌گانه که خط قرمز ایران درهرگونه تعاملات بین‌المللی تلقی می‌شود، با فضاسازی رسانه‌‌های غربی همراه شد و این نگرانی وجود داشت که مناسبات چین وایران راتحت تأثیر قرار دهد، اضافه‌کرد: این سفر که با فاصله کم ازآن موضع‌گیری نادرست انجام شد به ‌نوعی جبران آن اشتباه هم به ‌شمارمی‌آید.

 

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان‌اینکه حضور حماسی و گسترده مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن امسال با آن کمیت و کیفیت درسرما و برف؛ هم سرمایه اجتماعی ایران و نظام را بالا برد هم پشت گرمی برای دوستان انقلاب در دنیا بود و هم دشمنان را مبهوت و متحیر کرد، گفت: ملت قهرمان و شجاع ایران اسلامی علی‌رغم همه مشکلات به اصل نظام وولایت و آرمان‌های انقلابی وفادارند و پاسدار ارزش‌های دینی، ملی و انقلابی هستند.

 

امام جمعه خمام افزود: ولی نباید اینگونه تلقی شود که مردم به بعضی ازعملکردها انتقاد ندارند اتفاقا حضورمردم وظایف مسئولین رامضاعف کرد و باید شبانه‌روزی به مردم خدمت‌رسانی بشود وگره‌گشایی ازمشکلات مردم بشود.

 

وی به رفتار دوگانه مدعیان حقوق بشر در زلزله ترکیه و سوریه اشاره کرد و گفت: در این زلزله ۶۵ کشور به ترکیه کمک کردند این در حالی است که تنها به سوریه ۱۳ کشور کمک کردند.

 

حجت‌الاسلام حبیبی با اشاره به اینکه حتی جلوی کمک به سوریه را به بهانه تحریم گرفتند و فاجعه برای مردم سوریه ایجاد کردند، ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌گویند ما طرفدار حقوق بشریم دروغ می‌گویند آنها اصلاً حقوق‌ بشر را قبول ندارند و حقوق کمپانی‌ها وسرمایه‌داران بزرگ آمریکایی برای‌شان مهم است.

 

امام جمعه خمام با بیان‌اینکه کشورهای غربی به فکرمنافع نامشروع خودشان درسراسر دنیا هستند، اظهارکرد: آمریکا واروپا سردمدار «آپارتایدسیاسی» هستند و سکوت مرگباری بر سازمان‌های مدعی حقوق بشرحاکم است.

 

حجت‌الاسلام حبیبی با اشاره به اینکه بعضی مجالس در مساجد از محتوای اصلی خارج شده است، گفت: دراین زمینه متولیان مسجد مقصر هستند.

 

 

کد خبر 1253244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha