امر به معروف و نهی از منکر نباید تعطیل شود

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه دشمن برای ضربه زدن به فرهنگ مردم از باب بی حجابی استفاده می کند، گفت: برخی از مفاسد امروز جامعه ناشی از کاهلی در امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام منتظری، دادستان کل کشور امروز (چهارشنبه ۱۰ اسفند) در همایش سراسری مدیران مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر در سراسر کشور با تقدیر از خانواده شهدا با بیان اینکه از عزت، اقتدار، صبر و شکیبایی و هزینه خانواده شهدا تشکر می کنیم و دست تک تک خانواده آنها را می بوسیم، گفت: معتقدم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ای که در آن زندگی می کنیم آن گونه که باید و شاید شناخته نشده است و با توجه به اینکه آیات و روایات فراوانی در این موضوع وجود دارد و در اصل هشتم قانون به آن توجه شده اما آن گونه که شایسته این فریضه الهی است به عنوان فرهنگ الهی در جامعه شناخته نشده است.

 

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه همه می دانیم امر به معروف و نهی از منکر از فرایض الهی است، گفت: همان گونه که در فروع دین حج، روزه، زکات و خمس مطرح است، امر به معروف و نهی از منکر نیز در این ستون قرار دارد. امر به معروف و نهی از منکر پایه تمام فرایض است و اگر نباشد بقیه احکام الهی تعطیل است. اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر بمیرد بقیه احکام الهی از بین می رود

 

دادستان کل کشور با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در بیان جایگاه رفیع امر به معروف و نهی از منکر در برابر سایر فرایض دینی گفت: جایگاه مهم این فریضه اقتضا می کند نهاد مقدسی در این رابطه به وجود بیاید البته پیشنهاد می کنم در جمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر جایگاه جوانان را ببینیم و این خلا در جمع شما دیده می شود.

 

حجت الاسلام منتظری با تاکید بر استفاده از وجود جوانان و نوجوانان در امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: از اثر این دو گروه در امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم و تاثیرات این دو گروه در این فریضه بی بدیل است.

 

وی با اشاره به اینکه در زمان طاغوت ما تمکن نداشتیم و حتی در بیان خطبه ها از گفتن تاریخ درباره معاویه منع بودیم، تصریح کرد: امروز بسیج، جهاد سازندگی و سایر نهادها در اختیار ما هستند و قدرت و تمکن در اختیار ماست و خداوند این تمکن را به ما داده است.

 

دادستان کل کشور ادامه داد: معنی اقامه الصلاه در قرآن تنها به معنای برپا داشتن نماز نیست و حتی اقامه نماز در زیارت نامه ها نیز به آن معناست که نماز را با وجود اهل بیت و انقلاب اهل بیت (ع) زنده مانده است.

 

وی خاطرنشان کرد: از 100 درجه امر به معروف و نهی از منکر به 10 درجه هم نرسیدیم و در این زمینه باید بسیار تلاش کنیم.

 

وی گفت: بخشی از مفاسد امروز جامعه ناشی از کاهلی در امر به معروف و نهی از منکر است. باید هزینه امر به معروف و نهی از منکر را بپردازیم و ممکن است عزیزانی نیز در این راه به شهادت برسند. بدون هزینه و خرج کردن به نتیجه نمی رسیم. باید عاقلانه و منطقی عمل کنیم و بی گدار به آب نزنیم.

 

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی تمام توان خود را به میدان آورده است، افزود: دشمن جنگ هشت ساله را با حمایت و پشتیبانی مستشاران نظامی منطقه به راه انداخت اما نتوانست یک وجب از خاک کشور را غصب کند. این جنگ برای دو کشور هزینه داشت. امروز دشمن با تغییر تاکتیک می خواهد در جنگ ترکیبی از انواع و اقسام ابزار نظامی از ترور، تهدید مراکز حرفه ای تا جنگ اقتصادی استفاده کند.

 

وی گفت: تغییر نرخ عجیب و غریب ارز یکی از برنامه های حساب شده دشمن است که امروز عملی کرده و می داند اگر فشار معیشتی و اقتصادی را اضافه کند به تصور خودش مردم به خروش می آیند. دشمن از این فشارها به نفع خود استفاده می کند و یکی از شاخص های فشار عناصری است که دشمن برای ضربه زدن به فرهنگ مردم از باب بی حجابی به کار گرفته است.

 

دادستان کل کشور با بیان اینکه امروز کم حجابی به بی حجابی رسیده است و برخی کشف حجاب کرده اند، تصریح کرد: تنها موضوع کشف حجاب مطرح نیست بلکه این موضوع در برنامه های فرهنگی دشمن ریشه دارد و برای ما برنامه ریزی کرده اند و عده ای در این میان دانسته می آیند و کشف حجاب می کنند و به اعمال خود آگاه هستند چرا که می خواهند به ارزش های اعتقادی مردم ضربه بزنند اما برخی می گویند به حجاب اعتقادی نداریم البته باید حساب این دو گروه را از یکدیگر جدا بدانیم.

 

وی با بیان اینکه فرد بد حجاب با فرد بی حجاب متمایز هستند، افزود: باید بتوانیم بدون تنش در جامعه مسئله حجاب را حل کنیم. دشمن در نظام جمهوری اسلامی ایران تنها به برداشتن حجاب و کشف حجاب اکتفا نمی کند و تنها هدف او برداشتن روسری نیست. دشمن به دنبال اختلاط زن و مرد و برهنگی است. باید با برخورد منطقی و حساب شده به گونه ای عمل کنیم که امر به معروف را سرلوحه خود قرار دهیم.

 

دادستان کل کشور ادامه داد: هدف دشمن تعطیل شدن امر به معروف و نهی از منکر است و باید توجه کنیم که امر به معروف نباید تعطیل شود و هزینه های بی خودی پرداخت نکنیم.

 

دادستان کل کشور با بیان اینکه در این مقطع چند ساله متاسفانه به وظایف خود با اعتقاد و درست عمل نکردیم و نتیجه وضعیت فعلی شد، گفت: در شورای اجتماعی موضوع وضعیت حجاب بیمارستان ها، درمانگاه ها و داروخانه ها مورد بحث قرار گرفت اما هیچ عملی ندیدیم. چرا مسئولان یا زیرمجموعه های دولتی به وظیفه خود عمل نمی کنند. وزارت بهداشت باید نسبت به این موضوع اهتمام کنند.

 

وی تاکید کرد: تنها وظیفه وزارت بهداشت، بهداشت جسمی است و بهداشت روانی، اعتقادی و عملی نیز از وظایف اوست.

 

دادستان کل کشور خطاب به مراکز درمانی خصوصی گفت: مگر شما از اسراییل و آمریکا مجوز گرفته اید که زنان را در مرکز درمانی به هر شکل و شمایلی در می آورید؟ اگر مجوز از جمهوری اسلامی گرفتید باید قوانین آن را رعایت کنید. داروخانه ها و مراکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش نظام اسلامی هستند و باید قوانین جمهوری اسلامی را رعایت کنند. کوتاهی دسته ها و نهادهای مسئول در این زمینه آنها را پررو کرده است.

 

وی گفت: در تمام امور دستگاه قضایی نمی تواند ورود کند بلکه باید دستگاه ها و نهادهای اجرایی و نهاد امر به معروف به وظایف خود عمل کنند و تکالیف را به درستی انجام دهند.

 

حجت الاسلام منتظری درباره اقدامات دادستان های کل کشور در استان ها نسبت به موضوع امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: در تمام استان ها دستور اکید به دادستان های استانی داده ایم که در موضوع امر به معروف و نهی از منکر هیچ گونه کوتاهی نکنند و تمام موارد را به ما اطلاع داده و ما پی گیری می کنیم و هر جا نسبت به امر به معروف و نهی از منکر معترض شدند و فردی را مورد هدف قرار داده و هجمه ای صورت گرفت چه شکایتی از سوی فرد انجام شود یا نشود، دادستان وظیفه دارد آن فرد را تعقیب کند.

 

وی گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر را مردمی کنیم و با برنامه ریزی و سازماندهی به آن عمل کنیم. امروز دشمن به جایی رسیده است که از عناصر خود فروخته، هرزه و عیاش که از خانواده غارتگر و چپاولگر هستند و از پدربزرگ آنها تا پدر فراری اش شهره فساد اخلاقی بودند، استفاده می کند و شعار جاوید شاه سر می دهد.

 

وی گفت: اسراییل و آمریکا کارشان به جایی رسیده که از عناصر ساواک شکنجه گر که خون مظلوم مردم از پنجه های آنها می چکد تا عناصر خود فروخته شاهنشاهی بهره گیری می کنند. دشمن با استفاده از جریان نفاق بیش از 17 هزار نفر را به خاک و خون کشید و در این شرایط از تمام تلاش خود بهره می برد و از هیچ کاری فروگذار نیست.

کد خبر 1255337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha