درخشش مستند «کجباف» در هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

مستند شهید «کجباف» کاری مشترک از حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان و هیات رزمندگان شهرستان شوشتر نامزد دریافت بهترین فیلم مستند نیمه بلند در هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خوزستان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، ابوالقاسم غلامحیدر، در خصوص حضور در این جشنواره، اظهار کرد: این مستند به همت حوزه هنری استان و با مشارکت هیات رزمندگان شوشتر ساخته شده و موضوع آن پیرامون مجاهدت ها و شهادت سردار مدافع حرم شهید هادی کجباف است.

 

نویسنده و کارگردان مستند شهید کجباف افزود: این مستند تنها نماینده استان خوزستان در هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت بود و توانست در بخش اصلی جشنواره یعنی بخش شهید حاج قاسم سلیمانی از بین ۲ هزار و ۵۰۰ اثر ارسالی از چهل کشور جهان نامزد دریافت بهترین فیلم مستند نیمه بلند شود.

 

وی تصریح کرد: ساخت این مستند به علت  شخصیت جامع الاطرافی که این شهید بزرگوار داشت در زمانی حدود دوسال ساخته و در رده آثار فاخر شهدای مدافع حرم قرار گرفت و همچنین به جهت عرضه حجم وسیع اطلاعاتی که انتقال می دهد می تواند اثری آموزشی برای انتقال مفاهیم بلند انقلاب و ایثار و شهادت محسوب شود.

 

غلامحیدر اضافه کرد: برای ساخت این فیلم مستند غیر از مصاحبه و فیلم های پژوهشی و تحلیلی از تصاویر ضبط شده دوربین شهید کجباف که تصاویر نابی را از جنگ با تکفیری ها در سوریه ضبط کرده، استفاده شده است.

 

وی یاد آور شد: حوزه هنری خوزستان بنا بر رسالت خود زندگی نامه این شهید را دستمایه فیلم مستند قرار داد و این فیلم مستند ۵۰ دقیقه ای که بازگو کننده تلاش ها و رشادت های این شهید بزرگوار است را با مشارکت هیات رزمندگان شوشتر تولید کرده است. 

 

گفتنی است، هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ۱۲ تا ۱۷ اسفند در ۳۵۴ نقطه و ۳۱ استان کشور برگزار شد و در آیین اختتامیه اینکه با معرفی برگزیدگان بر روی ناو شهید رودکی در خلیج فارس به کار خود پایان داد. سردار سلامی فرماندهی سپاه کشور و جمع کثیری از مهمانان داخلی و خارجی و مقامات لشکری و کشوری حضور داشتند.

 

کد خبر 1257477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha