کوتاهی دستگاه های فرهنگی در اغنای نسل جوان در حوزه عفاف و حجاب

حجت الاسلام محمدی با تأکید بر اینکه سلامت هر جامعه ای در گرو حجاب و عفاف است، گفت: اغنای نسل جوان در این زمینه اهمیت زیادی دارد و متأسفانه کوتاهی از سوی دستگاه های فرهنگی در این زمینه بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ حجت الاسلام محسن محمدی -مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور هماهنگی روحانیت، ائمه جمعه و جماعات- فزود: حجاب اسلامی یکی از واجبات دین بوده که در قرآن نیز به صورت صریح به آن اشاره شده لذا عمل به آن در دین اسلام و مذاهب مختلف مشترک است و اختلاف نظری در اصل آن وجود ندارد.

 

وی با اشاره به اتفاقات اخیر و هجمه‌های دشمنان به موضوع زنان و حجاب عنوان کرد: در این خصوص سال هاست که دشمن وارد عمل شده لذا چهارشنبه های سفید، نه به حجاب اجباری و امثال آن را شاهد بودیم و در اتفاقات اخیر هم این مسئله به اوج خود رسید.

 

مشاور استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: برخورد فیزیکی، کارهای میدانی و گشت ارشاد بعد از جریانات اخیر کم شده که طبیعی بوده زیرا امنیت برای کشور و مردم از اهمیت زیادی برخوردار است لذا مجموعه های امنیتی صلاح را بر این دانستند که فعلا در حد اقدامات فرهنگی با بی حجابی مبارزه کنند.

 

وی بیان کرد: نقدهایی بر این نوع رفتارها وجود داشتند و گلایه هایی هم مطرح شده که چرا با مظاهر بدحجابی برخورد نمی شود و البته برخی که به صورت گروهی و تشکیلاتی اقدام به ترویج بی حجابی می کردند دستگیر شدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به بیانیه اخیر وزارت کشور هم گفت: بر اساس این بیانیه حجاب یکی از ارزش‌ها و احکام صریح دین و از همه مهمترین قانون کشور است که در تمام دنیا عمل خلاف قانون را برنمی تابند.

 

وی افزود: وزارت کشور در بیانیه اخیر اعلام کرد که از ارزش‌های دینی و اسلامی عقب نشینی نکرده و سهل انگاری نیز رخ نداده که جای تقدیر دارد و طبیعتا مردم، جامعه متدین، روحانیون و خانواده های شهدا نگران اتفاقات اخیر کشور بودند که با این بیانیه مقداری از دغدغه ها رفع شده است.

 

مشاور استاندار با اشاره به ضرورت و فواید حجاب برای جامعه نیز گفت: همه به دنبال جامعه سالم هستند و این مهم مستلزم سالم بودن خانواده است.

 

وی یادآور شد: امروزه شاهد آسیب های زیادی هستیم که خانواده ها را هدف قرار داده که بالارفتن سن ازدواج، عدم تمایل به ازدواج، افزایش آمار طلاق، دعواها و اختلافات خانوادگی نمونه آن است و مهمترین عامل این آسیب ها بی حجابی و بی حیایی می تواند باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: پدیده روابط نامشروع، دختران خیابانی و فراری هم می تواند از آثار بی حجابی و بدحجابی در جامعه باشد.

 

وی عنوان کرد: دشمن تلاش دارد که در جامعه اسلامی فساد، بی حیایی و روابط نامشروع را رواج دهد و دروازه رسیدن به این اهداف بی حجابی است.

 

مشاور استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: دشمنانی که ادعای حقوق بشر دارند دلسوز زنان و دختران جامعه اسلامی ایران نیستند کما اینکا بی تفاوتی آنها به بیماران سرطانی و پروانه ای در تحریم ها بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

وی با تأکید بر اینکه سلامت هر جامعه ای در گرو حجاب و عفاف است، اظهارداشت: اغنای نسل جوان در این زمینه اهمیت زیادی دارد و متأسفانه کوتاهی از سوی دستگاه های فرهنگی در این زمینه بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی افزود: رسانه ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در این زمینه نقش مهمی به عهده دارند و اغنای نسل جوان از پایین ترین سطح باید انجام شود تا احکام دین و فایده آن را باور کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: لازم است فواید حجاب و مضررات بی حجابی برای جوانان بیان شود زیرا این مسئله ای نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت.

 

مشاور استاندار افزود: وضعیت جوامع غربی با استناد به آمار وحشتناکی از تجاوز، سقط جنین که محصول بی حجابی و بی حیایی است باید برای نسل جوان بازگو شود.

 

وی یادآور شد: البته در جوامع غربی و ادیان مختلف هم خانواده‌های سالمی وجود دارد که اینها نیز باید به شکل مصداقی برای نسل جوان معرفی شود.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به وضعیت رهاشدگی فضای مجازی در کشور هم گفت: بسیاری از اتفاقاتی که امروز در جامعه شاهد هستیم محصول ولنگاری فضای مجازی است زیرا در گذشته چنین وضعیتی وجود نداشت.

 

وی گفت: در حال حاضر سن شناخت جنسی در بین دختران و پسران پایین آمده اما سن ازدواج بالا رفته لذا آسیب هایی است که باید در جای مناسب به آن توجه کرد.

 

مشاور استاندار  تأکید کرد: نیازمند گفت و گوهای مثبت در فضاهای آموزشی هستیم که محوریت آن نسل‌های جوان به خصوص در سنین پایین باید باشند.

 

 

 

کد خبر 1259888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha