باید از توان جریان های مردمی در حوزه عفاف و حجاب استفاده کرد

محمدبیگی گفت: حجاب یک امر مردمی است، تا وقتی که فعالان مردمی در آن عرض اندام نکنند، این موضوع به نتیجه نمی رسد و باید خواست و مطالبه همه مردم باشد و فقط با اقدامات سلبی نمی شود در این حوزه کاری کرد.

فاطمه محمدبیگی- نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حجاب گفت:  مقام معظم رهبری در حوزه عفاف و حجاب چند نکته را به صراحت فرمودند، یک نکته بحث حرمت شرعی و سیاسی کشف حجاب و مسائل پشت پرده است و بیش از 2 نوبت فرمودند اگر بدانند کسانی که در زمینه حجاب اهمال می کنند پشت صحنه این موضوعات چه کسانی و چه جریان هایی قرار دارند و دست های پشت پرده را بدانند، هیچ وقت در این زمینه اهمال نمی کنند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین لازم است دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و دستگاه های نظارتی کشور در این زمینه ورود یابند، دست های پشت پرده و جریان های معاند و مخالف خوشبختی ملت عزیز ایران را به مردم معرفی کنند.    

 

وی عنوان کرد: باید با جهاد تبیین و با بازشناسایی جریانات غربی که مخالف با اصل نظام هستند، کسانی که با هدف فروپاشی نظام از درون به خصوص برای بحث خانواده و زنان نقشه می کشند را به مردم معرفی کرده و ما هم قطع یقین در این زمینه مطالبه خواهیم کرد.

 

* مسئولان آموزشی تولید محتوا در حوزه عفاف و حجاب را در دستور کار قرار دهند

محمدبیگی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند دشمن با برنامه ریزی وارد این موضوع شده است و ما هم در مقابل باید برنامه ریزی داشته باشیم، جزء اصلی و عمده برنامه ریزی های مربوط به ترویج عفاف و حجاب، ایجابی است که به معنای اقدامات آموزشی، ترویجی، فرهنگ سازی، گفتمان سازی و توانمندسازی فعالان عرصه عفاف و حجاب و مخاطبان مختلف فرهنگی و همچنین هویت بخشی دوباره و بازیابی دوباره هویت حقیقی زنان و مردان در حوزه زیست عفیفانه است.

 

وی تأکید کرد: ما به تاریخ ایران که برمی گردیم قبل از اسلام هم ایرانیان پوشش خیلی خوبی داشتند و این در دیواره نگاره ها، کتیبه های دوره هخامنشی و تصاویری از قبل اسلام و آثار باستانی مشهود است و نشان می دهد ایرانی ها همواره ملتی متمدن، پاکدامن و عفیف بودند و هیچگاه در تظاهر زیستی، اجتماعی و عمومی شان معیارهای پوشش را زیرپا نگذاشتند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در خصوص ضرورت توجه مسئولان آموزشی به امر عفاف و حجاب اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت و حوزه های علمیه متناسب با مأموریت هایشان، تولید محتوای آموزشی، طرح درس و ایجاد رشته و ایجاد کرسی های درسی و کرسی های آزاداندیشی را در این زمینه سرلوحه کار خود قرار دهند چراکه هر امری همراه با آموزش و ترویج منطقی باشد، آن موضوع به نتیجه می رسد. 

 

*عمده نهادهای به ظاهر بین المللی بشردوستانه مسئولان اصلی فروپاشی نهاد خانواده هستند

وی توضیح داد: نکته دیگر رصد و مطالعه ویژه در حوزه زن و خانواده است که با رصد بسیاری از مسائل ریشه آن پیدا شده و می شود فهمید بسیار از جنبش های فمنیستی، تساهل و تسامح و اباحه گری، جریانات عفت ستیزی و عفت گریزی با هدف تقابل با جمهوری اسلامی ایران و فروپاشی کشور طراحی شده و حتی جنبش های تجزیه طلب و عمده جریانات نهادهای به ظاهر بین المللی بشردوستانه که در این زمینه فعالیت می کنند مسئولان اصلی فروپاشی نهاد خانواده در بسیاری از کشورها هستند که کارنامه شان هم مشخص بوده و اینها باید به مردم معرفی شود.

 

محمدبیگی افزود: در حوزه فعالیت های ترویجی، گفتمان سازی و فرهنگ سازی وظیفه دستگاه هایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات، صدا و سیما و وزارت میراث فرهنگی بسیار سنگین است و متأسفانه از ابزارهای خوب و به روز در این زمینه استفاده نشده است.  

 

وی اعلام کرد: در حوزه برنامه و بودجه متأسفانه باید بگویم دست کشور خالی است و حتی در بودجه 1402 هیچ ردپایی برای حوزه عفاف و حجاب نمی بینیم که این موضوع را در نامه ای خدمت مسئولان نظام منعکس می کنم.

 

* حمایت بودجه ای از حوزه عفاف و حجاب ضروری است

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تا وقتی سازمان برنامه و بودجه برای وزارتخانه های متبوع در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مبلغی اختصاص ندهد، این موضوع به نتیجه نمی رسد و در کنار فعالیت های فرهنگی، باید حمایت های بودجه ای و برنامه ریزی هم وجود داشته باشد. 

 

وی گفت: نکته دیگر در خصوص متخصصان حوزه عفاف و حجاب است و می شود با پژوهشکده های عفاف و حجاب و سازمان های مردم نهاد و فعالان مردمی این حوزه در وزارت کشور و مدیریت بانوان دستگاه ها یک هم افزایی و همدلی ایجاد کرد و برخی از وظایف و فعالیت های دولت را به این مجموعه ها سپرد و از توان و قوت جریانات مردمی استفاده کرد.

 

محمدبیگی اضافه کرد: حجاب یک امر مردمی است، تا وقتی که فعالان مردمی در آن عرض اندام نکنند، این موضوع به نتیجه نمی رسد و باید خواست و مطالبه همه مردم باشد و فقط با اقدامات سلبی در این حوزه نمی شود کاری کرد.

 

وی یادآور شد: در بحث اقدامات سلبی، قطع یقین درصد اندکی که عناد و مخالفت جدی دارند و مخالف پروری در امر حجاب و عفاف می کنند، باید به شکل قانونی پاسخگوی نهاد های نظارتی باشند و حتی باید مجازات شوند چراکه خانو اده ها و جوانان ما را به ورطه نابودی می کشانند.

 

کد خبر 1260856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha