فعالیت ۳۲ مرکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی در استان قزوین

ظاهری گفت: ۳۲ مرکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی در استان برای ارائه خدمات فرهنگی به خانواده های تحت حمایت نظیر مراکز نیکوکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، ناصر ظاهری در آیین افتتاحیه مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره رز که امروز (دوشنبه ۱۱ اردیبهشت) در سالن جلسات کمیته امداد قزوین برگزار شد، بیان کرد: در ماه مبارک رمضان یکی از برنامه های ما برگزاری اطعام و افطاری بود که اطعام و افطار یک هزار و ۲۰۰ مددجوی کمیته امداد را در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: یکی از برنامه های ما در حوزه فرهنگی اعزام مددجویان به مشهد مقدس است که ۲ هزار و ۶۵۰ نفر به زیارت اعزام کردیم که این امر با اتمام کرونا و پای کار آمدن خیران، افزایش چشمگیری داشت که این برنامه اقدامی اثربخش است.

 

وی عنوان کرد: در صیانت از نهاد خانواده و ارائه مشاوره، چندین همایش برگزار کردیم که یکی از برنامه های شاخص ما در این حوزه برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد با حضور ۱۵۰ نفر بود چراکه از آسیب های جدی استان قزوین، اعتیاد است.

 

ظاهری افزود: همایش رسم انتخاب برای دختران در شرف ازدواج برنامه دیگری بود که برگزار کردیم و همچنین مراسم تجلیل از ۲۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار موفق را برگزار کردیم.

 

وی عنوان کرد: همچنین مشاوره فردی و گروهی را برای مددجویان داشتیم که به یک هزار و ۴۹۰ نفر ارائه مشاوره گروهی داشتیم و مشاوره تلفنی در دستور کار است که افرادی که در منلطق صعب العبور قرار دارند هم بتوانند از این مشاوره بهره مند شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کد: ۳۲ مرکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی در استان برای ارائه خدمات فرهنگی به خانواده های تحت حمایت نظیر مراکز نیکوکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش  راه اندازی شده است.

 

وی اضافه کرد: اقدام دیگر ما تعامل با بنیاد امور نخبگان است که ۶۶ نخبه در استان شناسایی شدند ۱۶۴ مورد از نیازهای آن شناسایی و مرتفع شده است.

 

ظاهری خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ احسان و انفاق برنامه های ویژه ای است که در کمیته داریم و سعی شده از همه ظرفیت های استفاده کنیم و اینگونه نباشد کمیته امداد فقط بحث جمع آوری کمک های نقدی را داشته باشد و برای ترویج فرهنگ انفاق به آیات قرآن و سیره معصومین رجوع کرده و هدف افزایش و ارتقا اعتماد عمومی مردم است.

 

کد خبر 1264117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha