شهید مطهری از متفکرین و پرچمداران تفکر انقلاب اسلامی بود

حجت الاسلام سرافراز گفت: شهید مطهری یکی از متفکرین و پرچمداران احیای تفکر اسلامی بود که اسلام را براساس فقه واقعی بیان می کرد و از خود چیزی به آن اضافه نمی کرد.

حجت الاسلام کریم سرافراز در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جایگاه شهید مطهری و بزرگداشت مقام معلم گفت: شهید مطهری به عنوان یکی از چهره های ارزشمندی که در احیای تفکر اسلامی بیشترین و بزرگترین نقش را ایفا کرد و یکی از پرچمداران بینش مبین اسلام محسوب می شود.

 

 

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: علامه شهید مطهری یک فقیه بود به این معنا که وقتی اسلام را تبیین و مسایل آن را بیان می کرد، آنچه عنوان می نمود بر مبنای فقه واقعی و اسلام بود و از خود چیزی اضافه نمی کرد.

 

 

حجت الاسلام سرافراز با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد استاد شهید مطهری اظهار کرد: رهبر انقلاب در مورد این شهید بزرگوار می فرمایند "شهید مطهری یک مجتهد، فیلسوف و سخنور بود"  یعنی همه آنچه را که بلد بود، می توانست به زبان بیاورد. وی نویسنده ای ماهر و چیره دست و یکی از متفکرین و پرچمداران احیای تفکر اسلامی بود. وی تاریخ دانی برجسته  بود که دوره های مختلف تاریخی کشور را بعد از اسلام به خوبی عنوان می کرد.

 

 

 

وی گفت: استاد مطهری از لحاظ علمی و تلاش در دانشگاه بسیار درس آموز و با دانشجویان و مجالس علمی بسیار مانوس بود و ملجا و پناهگاهی برای قشر تحصیلکرده محسوب می شد. وی انسانی بسیار دقیق، نکته سنج بود و یکی از ارکان مبارزه در دوران نهضت انقلاب محسوب می شود. شهید مطهری از دو یا سه نفر افرادی بودند که امام (ره) نهایت اعتماد و اطمینان را به وی داشت.

 

 

 

وی اظهار داشت: شهید مطهری دارای یک بینش عمیق سیاسی بود یعنی عمق تفکر این شهید بزرگوار در میدان سیاست آشکار و روشن بود و همین عمق تفکر و امانت داری شهید مطهری بود که امام (ره) به ایشان در معرفی و شناسایی افراد بیش از همه اعتماد داشتند.

 

 

 

وی گفت: از خانواده وی نقل می شود که شهید مطهری معمولا ذکر شریف أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ، بسیار تکرار می کرد. در ایام بزرگداشت روز معلم یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی می داریم.

کد خبر 1264170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha