معلمان نسبت به تقویت هویت ملی و اسلامی دانش آموزان تلاش کنند

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: مقام و جایگاه معلم بواسطه تربیت مخلوق خداوند بسیار والا است، و معلمان نسبت به تقویت هویت ملی و اسلامی بین دانش آموزان تلاش کنند.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، امروز ظهر،( ۱۵ اردیبهشت ماه) در خطبه های نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) شهر برگزارشد، گفت: مقام و جایگاه معلم بواسطه تربیت مخلوق خداوند بسیار والا است، و معلمان نسبت به تقویت هویت ملی و اسلامی بین دانش آموزان تلاش کنند. 

وی افزود: معلمان در توسعه جامعه، تقدیم ۵ هزار معلم شهید برای دفاع از کشور را نمونه ای بی بدیل در دنیا است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با بیان اینکه اصل و اساس حکومت اسلامی بر مبنای عدالت است،  گفت: مسئولان باهدف حفظ عدالت، باید جلوی فساد و رانت خواری را بگیرند و دین اسلام همواره توصیه کرده انسان در تمام عرصه ها عدالت را رعایت کند.

امام جمعه ارومیه افزود: تاخیر در موضوع قیمت گذاری گندم و جو جایز نیست، و باید در قیمت گذاری طوری تصمیم گیری کند تا هم جلوی قاچاق گرفته شود و از سوی دیگر زارعین نیز متضرر نشوند. 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به ایام ثبت نام برای تحصیل در حوزه های علمیه، گفت: حوزه های علمیه باید تقویت شود تا علمای دین مردم را هدایت کنند.

وی افزود: تحصیل حوزوی، واجب کفایی است، لذا نیاز است افراد مستعد را جهت تحصیل در حوزه تشویق کرد. 

 
 
 
 
 
کد خبر 1264719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha