بسترهای لازم برای تسهیل ازدواج و اشتغال جوانان فراهم شود

ماموستا رستمی گفت: بسترهای لازم برای تسهیل ازدواج و اشتغال جوانان فراهم شود در این راستا باید برای این حوزه برنامه اساسی و راهبردی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران مسجد جامع سنندج اظهار کرد: افزایش قیمت وسایل خانگی و امکانات زندگی، اجاره بهای مسکن و سایر مخارج انگیزه ازدواج و تشکیل زندگی را از جوانان گرفته و میاز است مسئولان در این راستا چاره‌ای بیندیشند.

 

وی‌ خواستار تمهیدات لازم برای تسهیل ازدواج و اشتغال جوانان توسط مسئولان شد و افزود: تا زمانی که برای این حوزه برنامه اساسی و راهبردی نداشته باشیم نمی توانیم در سایر حوزه ها موفق باشیم.

 

ماموستا رستمی ایجاد امید در جامعه را امری ضروری خواند و تصریح کرد: جامعه جوان نیازمند امیدآفرینی و اشتغال است و باید بیکاری بعنوان مشکل مردم در جامعه کمرنگ شود.

 

امام جمعه سنندج یادآور شد: جامعه به سمت پیری در حال حرکت است و در صورت نبود اشتغال، انگیزه ازدواج بین جوانان کاهش می‌یابد.

 

وی جوانی جمعیت را از دغدغه‌های مسئولان ارشد کشور دانست و گفت: حرکت جامعه به سمت پیری و کاهش جمعیت به زیان حوزه‌های مختلف جامعه است و باید در این راستا برنامه‌های هدفمند تدوین شود.

 

ماموستا رستمی با انتقاد از وضعیت جاده مریوان سنندج اعلام کرد: وضعیت جاده جدید مریوان در برخی نقاط مناسب نیست و انتظار داریم مسئولان در این راستا تمهیدات لازم را داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: کردستان دارای ظرفیت‌های فراوانی است و به واسطه داشتن نیروی توانمند و جوان و همچنین وجود منابع طبیعی، گردشگری، معادن و کشاورزی می‌تواند در حوزه اشتغال و امیدآفرینی موفق باشد.

 

امام جمعه سنندج همچنین  برصرفه‌جویی در امکانات رفاهی مانند گاز، آب و برق تاکید کرد و افزود: تمام این ظرفیت‌ها بیت‌المال است و صرفه‌جویی آن وظیفه همه ماست.

کد خبر 1267745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha