سفر رییس جمهوری به آمریکا لاتین، ابهت آمریکا در جهان را شکست

امام جمعه بجنورد با اشاره به سفر اخیر رییس جمهوری به آمریکا لاتین و گشودن باب جدیدی در تعاملات ایران با جهان، گفت: این سفر و نتایج مثبت آن، ابهت آمریکا در منطقه و جهان را شکست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امام جمعه بجنورد امروز (۲۶ خرداد) در خطبه‌های نماز جمعه مرکز خراسان شمالی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهوری به آمریکا لاتین و گشودن باب جدیدی در تعاملات ایران با جهان، گفت: این سفر و نتایج مثبت آن، ابهت آمریکا در منطقه و جهان را شکست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: آنهایی که خیال می‌کردند با قطع روابط با آمریکا، ما کنار گذاشته خواهیم شد امروز می‌بینیم که این سفر و قراردادها و تعاملات با آمریکا لاتین با ۵۶۰ هزار نفر جمعیت، باب جدیدی را در ارتباطات ما با جهان باز کرده است.

 

حجت‌الاسلام نوری به سخنان رهبری در جمع دانشمندان هسته‌ای کشور هم اشاره کرد و گفت: رهبری در امور اجرایی ورود نمی‌کنند اما در برخی مسائل از جمله مسائل دفاعی و نظامی ورود ویژه داشته‌اند و همین امر باعث تقویت این حوزه‌ها شده است.

 

امام جمعه بجنورد افزود: بنا به گفته رهبری توانمند شدن در حوزه هسته‌ای، وزن ملت ایران در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی را بالا برده و این مهم آبروی نظام است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی بیان کرد: لیبرال‌هایی که همیشه می‌گفتند ما نمی توانیم و حتی در واکسن کرونا هم حرف‌های ناامید کننده می‌زدند، امروز می‌بینیم با فتح قله‌های دانش هسته‌ای، جوانان ما آبروی آنان را بردند.

 

وی با اشاره به اینکه دانش هسته‌ای فقط مربوط به انرژی نیست، افزود: دانش هسته‌ای در تمام حوزه‌های مربوط به زندگی مردم از جمله بهداشت، سلامت، دارو، کشاورزی و صنعت نقش دارد.

 

حجت‌الاسلام نوری همچنین سالروز شهادت شهید چمران را گرامی داشت و غیرت دینی و غیرت اسلامی این شهید بزرگوار را الگوی کامل برای همه معرفی کرد.

 

وی همچنین سالروز شهادت شهیدان بخارایی، نیک‌نژاد، هرندی و امانی را به عنوان شهدای موتلفه گرامی‌داشت.

 

امام جمعه بجنورد به میزبانی خراسان شمالی از مسابقات کشوری قرآن اوقاف هم گریزی زد و خواست تا همه نسبت این موضوع و ثبت نام در مسابقه توجه کنند.

 

 

کد خبر 1273298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha