راه اندازی مرکز قرآنی سازمان اوقاف در آستانه مسابقات بین المللی قرآن

مرکز قرآن و عترت (ع) سازمان اوقاف به منظور سازماندهی رقابت های این عرصه در آستانه برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مرکز قرآن و عترت (ع) سازمات اوقاف و امور خیریه در آستانه برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن، به منظور ساماندهی هرچه بیشتر به این رقابت ها و نیز دیگر مسابقات راه اندازی شد.

بنابراین گزارش، مسابقات قرآنی از سطوح شهرستانی تا بین المللی از این پس با مدیریت و نظارت این مرکز برگزار می شود و معاونت فرهنگی که پیش از این متولی برگزاری مسابقات بود، همچنان اجرای طرح های قرآنی و مذهبی در سطح بقاع متبرکه را بر عهده دارد.

این گزارش می افزاید: مرکز فعالیت های قرآنی از بخش های پیش بینی شده در ساختار جدید سازمان اوقاف و امور خیریه محسوب می شود که استقلال آن به تایید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری نیز رسیده است.
همچنین، این مرکز همچون سایر دستگاه های قرآنی زیر نظر شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی فعالیت کرده و از بودجه های مصوب بهره مند می شود. این در حالی است که برنامه های تخصصی آموزش همچون حفظ قرآن در امامزادگان کشور و توسط معاونت فرهنگی اجرا می شود.

بنابراین گزارش، معاونت فرهنگی و مرکز فعالیت های قرآنی دو مجموعه مجزا و مستقل در ساختار سازمان اوقاف و امور خیریه هستند که یکی اجرای طرح های آموزشی همچون طرح تربیت یک میلیون حافظ و یک میلیون قاری در بازه زمانی پنج ساله را عهده دار است و دیگری برگزاری مسابقات قرآنی را دنبال می کند.

شایان ذکر است، بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور نمایندگانی از 65 کشور جهان از 28 خرداد همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) در سالن همایش های بین المللی برج میلاد تهران آغاز شده و دوم تیرماه در شام ولادت امام حسین (ع) با معرفی و تقدیر از نفرات برگزیده به کار خود پایان می دهد.

پایان پیام/

 

کد خبر 141565

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha