نیاز 90درصد مساجد بهشهر به مرمت/حضور امام جماعت در 10 درصد مساجد!

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهشهر و گلوگاه با اشاره به نیاز 90 درصد از مساجد این دو منطقه گفت: مانع اصلی در این راه، وجود مشکلات مالی و عدم مدیریت صحیح است.

حجت الاسلام محمدباقر دینی، مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهشهر و گلوگاه با اشاره به اینکه 90 درصد از مساجد این دو شهرستان درگیر مشکلات تعمیراتی و مرمتی هستند به خبرنگار شبستان گفت: بسیاری از مساجد موجود در شهرستان های بهشهر و گلوگاه نیاز به تعمیرات اساسی، بازسازی و توسعه دارند و بزرگترین مشکل در این راه، مسائل مالی و عدم مدیریت صحیح است.

 

وی افزود: سلیقه های شخصی هیئت امنای مساجد و بی حساب و کتاب بودن امور مربوط به آن عامل مهمی در سازماندهی نادرست مساجد این شهرستان است؛ در حالی که ساخت و ساز مساجد باید براساس ظرفیت موجود صورت گیرد.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهشهر و گلوگاه با تاکید بر اینکه 90 درصد از مساجد این دو شهرستان از حضور امام جماعت بی بهره هستند، اضافه کرد: با توجه به وجود 400 مسجد برای جمعیت 120 هزار نفری شهرستان بهشهر، احداث مسجد جدید در وهله دوم رسیدگی به امور مساجد قرار می گیرد و لازم است به مشکل کمبود ائمه جماعات برای اقامه نماز جماعت در مساجد رسیدگی شود.

 

حجت الاسلام دینی با توضیح اینکه 125 روستا در شهرستان بهشهر و گلوگاه وجود دارد، گفت: تقریباً در تمامی روستاها مسجد احداث شده است و مشکل اصلی در عدم اقامه نماز جماعت در نوبت های پنج گانه است.

 

وی خاطرنشان کرد: تنها در 10 درصد از کل مساجد شهرستان نماز جماعت در هر پنج نوبت اقامه می شود و همین امر موجب دور شدن مردم از مساجد می شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 142789

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha