500 روستای اهل تشیع کرمانشاه مسجد ندارد!

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از میان 720 روستای کرمانشاه فقط 150 روستا مسجد دارد، گفت: 500 روستای اهل تشیع در این شهر فاقد مسجد است.

حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با انتقاد از نبود مسجد در 500 روستای اهل تشیع شهر کرمانشاه به خبرنگار شبستان گفت: در روستاهای اهل تسنن این استان هیچ منطقه ای بدون مسجد نیست به طوری که حتی با زیادی مسجد نیز روبرو هستند در حالی که روستاهای تشیع کرمانشاه با کمبود مسجد مواجه هستند و از میان 720 روستا در این استان فقط 150 روستای آن مسجد دارد.
 

وی با اشاره به اینکه توجه و اهتمام اهل تسنن به ساخت مسجد بیش از اهل تشیع است، ادامه داد: یکی از دلایل کمبود مسجد در مناطق تشیع توجه به ساخت حسینیه و غفلت از ساخت مسجد است در واقع نسبت به وظیفه اصلی که ساخت مسجد است بی توجهی می شود و به وظیفه فرعی توجه بیشتری می شود. 

 

قبادی با ابراز خرسندی از اینکه در حال حاضر در 100 روستای دورود‌فرامان حدود 30 مسجد و خانه عالم در حال ساخت است، اذعان کرد: امید است با روند پیش‌ رو تمام روستاهای این منطقه مسجد‌دار شوند و با نبود مسجد مواجه نباشیم.

 

مدیر‌کل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه در حال حاضر یک هزار مسجد فعال وجود دارد که نیاز است به 2 هزار مسجد افزایش یابد  درحالی که در  مناطق اهل‌ سنت ما کمبود مسجد نداریم.

 

حجت الاسلام قبادی با اشاره به اینکه تنها در 20 درصد از مساجد استان سه نوبت نماز اقامه می شود، ادامه داد: تلاش اداره تبلیغات استان تقویت مساجد است و جذب جوانان به مسجد اولویت کاری است. در بررسی که امور مساجد اداره تبلیغات اسلامی استان انجام داده از 125 شهرک، مجتمع‌های مسکونی و آپارتمان 95 درصد آنها فاقد مسجد هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

پایان پیام/

 

کد خبر 145084

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha