نمایشگاه بیستم، تازه مسلمان ها، بیداری اسلامی و تولید ملی

نمایشگاه بیستم در حالی آغاز شده است که در این نمایشگاه غرفه هایی چون تازه مسلمان ها و تولید ملی برای اولین بار برپا شده اند و بر جذابیت این نمایشگاه می افزاید.

به گزارش خبرنگار شبستان، هوای گرم تابستان و نسیم خنکی که از سالن به بیرون می آید تناقضی را به ذهن می آورد که گویا برخلاف سالهای قبل مشکل تهویه سالن شبستان و وسایل خنک کننده رفع شده است.

در دو طرف پله های ورودی شبستان پرچم های کشورهای شرکت کننده برپا است و جمعیتی در حال رفت و عده ای نیز در حال بازگشت هستند.

از پله ها که بالا می رویم در سمت راست غرفه زن و زندگی قرآنی تعدادی خانم با تعدادی روحانی در حال مشاوره هستند و گویا برای تمام میزهای مشاوره این غرفه متقاضی وجود دارد.

غرفه های طبقه بالای شبستان هیچ تابلویی که معرف آن غرفه باشد را ندارند و باید به درون غرفه بروی و از افرادی که درون غرفه هستند نام غرفه را بپرسی.

بخش بیداری اسلامی که متشکل از چند غرفه همانند غرفه قدس و دانشگاه امام صادق (ع) و غیره بود تقریباً خاموش و خالی از بازدید کننده بود.

در قسمتی از بخش بیداری اسلامی که تقریباً وسط غرفه است شن و ماسه های ریخته شده است و بر روی آن پیکانی که بیشتر شبیه ماشین های دچار انفجار شده است، تصویری از حرکت های مردم مسلمان در کشورهای که موج بیداری در آنها شکل گرفته را نشان می دهد.

بخش عکس با همان نماد کعبه ای که هر سال در آن بود امسال نیز در نمایشگاه حضور دارد. تعدادی عکس با موضوعاتی همچون حج قرآنی، راهیان نور و شبهای قدر در این بخش به نمایش درآمده و مسئولان این بخش نیز در حال نصب عکس ها و پوستر ها هستند.

عکس از افرادی که به دین اسلام گرویده اند 

اینجا غرفه تازه مسلمان هاست غرفه های آبی همانند رنگ آبی گنبدهای مساجد و امامزاده ها و تصاویری از افرادی همچون محمدعلی کلی بوکسر معروف آمریکایی، لارین بوث خواهر ناتنی زن تونی بلر، یوسف اسلام (از خوانندگانی مطرح پاپ در دهه 70) و تعداد زیادی دیگری به نمایش درآمده است.

غرفه قرآن و خانواده ها از جمله غرفه هایی است که در همین روزهای اول مورد اقبال عمومی قرار گرفته است و حضور دختران و پسران جوان نیز در این غرفه نکته قابل تامی است.

به طبقه پایین می روم غرفه های طبقه پایین آماده و بسیاری از آنها همانند بخش دانشگاه، تحول علوم انسانی رسانه های دیجیتال دشمن شناسی، عفاف و حجاب، نوجوان، کودک در حال فعالیت هستند و بسیار نیز شلوغ هستند.

از جمله غرفه هایی که در طبقه پایین فقط سازه چوبی آنها به پا شده است و حتی خبری از میز و صندلی در آنها نیست غرفه عرفان های نوظهور و هنرهای تجسمی است.

غرفه تولید ملی که گویا به مناسبت سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در نمایشگاه بیستم به پا شده است غرفه جالبی است که در آن از تراکتور قرمز تا دار قالی به چشم می خورد این غرفه نیز هنوز شروع به کار نکرده است گویا شعار سال در غرفه آن نیز فراموش شده است.

بخش کودک بعد از بخش تازه مسلمان ها و عفاف و حجاب از بخش های شلوغ نمایشگاه است و کودکان در این بخش با خانواده ها چه در ایستگاه نقاشی چه در ایستگاه مهمانی و چه در بخش مسابقه حضور فعالی دارند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 153032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha