200 روستا و شهرک جدیدالتأسیس در خراسان رضوی فاقد مسجد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به کمبود مسجد در برخی از مناطق این استان گفت: 200 روستا و شهرک جدیدالتأسیس این استان نیازمند ساخت مسجد هستند.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی با اشاره به وجود 5 هزار مسجد در این استان به خبرنگار شبستان گفت: استان خراسان رضوی به برکت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) نسبت به دیگر استان‌ها در اماکن مذهبی از محدودیت‌ و مشکلات کمتری برخوردار است.

 

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های صورت‌گرفته 200 روستا و شهرک‌ جدیدالتأسیس این استان فاقد مسجد است، بیان کرد: با بررسی های صورت گرفته در اداره اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی تلاش می شود برای رفع کمبود مسجد در این استان اقدام شود.

 

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد همچنین از کمبود امام جماعت در برخی از شهرهای این استان خبر داد.

 

پیش از این هم حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به وجود 3 هزار مسجد در این استان گفته بود: بیش از 10 مسجد از ابتدای سال تاکنون در این استان ساخته شده است.


وی با اشاره به اینکه یک‌سوم مساجد این استان نیاز به تعمیر، مرمت و بازسازی دارد، بیان کرده بود: در حال حاضر در استان آذربایجان غربی با کمبود مسجد روبرو نیستیم و هیچ‌گونه تقاضایی نیز مبنی بر نیاز داشتن به مسجد از مناطق مختلف این استان تاکنون گزارش نشده است.
 

پایان پیام/

کد خبر 175514

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha