300 روستای کهگیلویه و بویر احمد فاقد مسجد!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویر احمد از نبود مسجد در 300 روستای این استان و کمبود امام جماعت دراستان خبرداد و گفت: بیشتر مساجد روستاهای این استان برای جبران امام جماعت از روحانی مستقر استفاده می کنند.

حجت الاسلام سید صالح موسوی اعظم، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به اینکه 300 روستای این استان فاقد مسجد است، به خبرنگار شبستان گفت:  در حال حاضر نهضت خوبی در مسجدسازی در استان آغاز شده است و توجه دولت نیز به ساخت مسجد بیش از گذشته است.

 

وی با اشاره به اینکه اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان برای توسعه و مرمت مساجد و حسینیه های استان اختصاص یافته است، ادامه داد: در حال حاضر 25 درصد این اعتبار به اداره اوقاف و امور خیریه برای مرمت و توسعه مساجد اختصاص یافته و مابقی اعتبار نیز به تدریج اختصاص می یابد.

 

حجت الاسلام موسوی اعظم با اشاره به اینکه سال گذشته پنج میلیارد تومان برای توسعه و مرمت مساجد این استان اختصاص یافته بود، بیان کرد: در طول سه سال گذشته از سوی اداره اوقاف و امور خیریه استان به 600 مسجد کمک هایی صورت گرفت.

 

وی با اشاره به کمبودهای مساجد این استان در زمینه امام جماعت و روحانی گفت: در حال حاضر بیشتر مساجد روستاهای این استان برای جبران امام جماعت از روحانی مستقر استفاده می کنند.

 

پیش از این هم، حجت الاسلام محمد صالحی،مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه همدان از نبود مسجد در 60 روستای این استان خبر داده و به خبرنگار شبستان گفته بود: در استان همدان بالغ بر 2 هزار مسجد و حسینیه وجود دارد که این تعداد مساجد در سطح مناطق روستایی و شهری استان پراکنده هستند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 180347

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha