کمبود 500 مسجد در استان اردبیل/ ساخت 60 مسجد در دستور کار

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به جمعیت یک میلیونی این استان به نیاز به ساخت بیش از 500 مسجد در این استان اشاره کرد و گفت: 60 مسجد در این استان در حال ساخت است.

حجت‌الاسلام وحدت، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای توسعه و تجهیز مساجد این استان خبر داد و به خبرنگار شبستان گفت: استان اردبیل به بیش از 500 مسجد نیازمند است تا پاسخگوی نیازهای جمعیت بیش از یک میلیون نفری این استان شود.

 

وی ادامه داد: بیش از 60 مسجد در حال حاضر در این استان در حال احداث است که تا در حال احداث است که تا پایان سال کار ساخت این مساجد به پایان می‌رسد.

 

پیش از این هم، حجت الاسلام سید صالح موسوی اعظم، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به اینکه 300 روستای این استان فاقد مسجد است، گفته بود: در حال حاضر نهضت خوبی در مسجدسازی در استان آغاز شده است و توجه دولت نیز به ساخت مسجد بیش از گذشته است.

وی با اشاره به اینکه اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان برای توسعه و مرمت مساجد و حسینیه های استان اختصاص یافته است، اذعان کرده بود: در حال حاضر 25 درصد این اعتبار به اداره اوقاف و امور خیریه برای مرمت و توسعه مساجد اختصاص یافته و مابقی اعتبار نیز به تدریج اختصاص می یابد
 

پایان پیام/ 
 

کد خبر 185098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha