هفته ناجا فرصتی برای مشارکت شهروندان در تأمین امنیت عمومی

خبرگزاری شبستان: فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: هفته ناجا فرصتی است که باید از آن برای ارائه خدمات پلیس در جهت رشد مفاهیم نظم عمومی و پلیس پیشرو برای رسیدن به اعتماد و مشارکت شهروندان در تأمین نظم و امن

سردار عزیز الله ملکی، فرمانده نیروی انتظامی گیلان به مناسبت فرارسیدن هفته ناجا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، اظهار کرد: ماموریت ها و وظایفی خطیری بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده که با اجرای قوانین که ریشه در احکام اسلام دارد، پرچم دار راستین حکومت اسلامی است.

 

وی افزود: در تارک نشان نیروی انتظامی، آیه هشت سوره مائده می درخشد که پیام بلند این آیه آن است که عدالت اجتماعی، تنها یک توصیه اخلاقی نیست، بلکه فرمان حتمی خداوند است و کارکنان این نیرو نیز، خود را سربازن حکومت اسلامی دانسته و این آیه را سرفصل همه فعالیت های خویش می شمرند.


فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: بر این اساس نیروی انتظامی در تلاش برای استقرار عدالت اسلامی که آن را مهم ترین وظیفه خود می داند، می کوشد که در مبارزه با ظلم و جنایت، ریشه پلیدی ها را از رخسار جامعه بزداید.

 

سردار ملکی در ادامه تصریح کرد:‌ هفته ناجا فرصتی است که باید از آن برای ارائه خدمات پلیس در جهت رشد مفاهیم نظم عمومی و پلیس پیشرو برای رسیدن به اعتماد و مشارکت شهروندان در تأمین نظم و امنیت بهره جست.

 

وی با بیان اینکه برای معرفی هفته ناجا برنامه ریزی ها و اقداماتی در استان انجام خواهد شد، گفت: جلسات هماهنگی در راستای اجرای برنامه های هفته ناجا از سال گذشته کلید خورده و جلسات متعددی با نهادها و ارگان های برون سازی انجام شده است و فرماندهی انتظامی استان نیز در طول این هفته برنامه هایی مختلفی را به مرحله اجرا خواهد گذاشت.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: ملاقات چهره به چهره فرماندهان و مسئولان با مردم، ارائه خدمات انتظامی مضاعف به مردم، آزاد سازی خودرو و موتورسیکلت های توقیفی برابر مقررات، ارائه خدمات درمانی در مناطق محروم و ویزیت رایگان مردم، حضور در مدارس، مساجد و محلات، برگزاری رزمایش اقتدار در انظار عمومی، ارائه آموزش همگانی و هشدار انتظامی در قالب فیلم، سریال، تله فیلم از طریق صدا و سیمای استان، برگزاری نمایشگاه فضای مجازی، دیدار با مراجع تقلید و علماء، ائمه جمعه و جماعات، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی و ورزشی برای عموم مردم و ... بخشی از برنامه ها در این مدت خواهد بود.


پایان پیام/

کد خبر 298741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha