بالابردن تقوا یکی از مدارهای کرامت است

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه علمیه قم گفت: کرامت انسان به خلافت او وابسته است و این سرمایه هایی است که خداوند در وجود هر انسان گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد طباطبایی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز (21 آذر) در نشست تخصصی کرامت انسان در قرآن کریم گفت: کرامت الهی یکی از موضوعات اساسی است که انسان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد.


وی با بیان اینکه انسان هرچه قدر به قرب الهی نزدیک تر باشد راحت تر می تواند از کارها و فرومایگی دست بردارد، افزود: مقام کرامت این است که هر مقدار انسان به خداوند متعال نزدیک شود پستی ها و فرومایگی های او کمتر می شود.


حجت الاسلام طباطبایی اظهارداشت: زمانی که خدواند متعال حضرت آدم را از خاک خلق کرد روح خود را در وجود انسان دمید که این باعث شرافت و بزرگی انسان است.


وی با اشاره به اینکه وقتی انسان در امور دنیوی خود سرمایه ای را کسب می کند، تلاش می کند تا از آن حفاظت کند، تصریح کرد: مقابل مقام کرامت نیز دشمنی بنام شیطان وجود دارد که انسان باید برای حفظ این مقام تلاش کند.


استاد حوزه علمیه قم گفتار و گفتگو کریمانه را از عناصر کرامت انسان دانست و گفت: انسان باید در گفتار خود بادرنظر گرفتن کرامت سخن گوید.


وی یادآورشد: بالابردن تقوا یکی از مدار های کرامت است که انسان نباید خود را نسبت به چیزهای پست و بی ارزش بفروشد و باید تلاش کرد تقوا را تقویت کنیم.


حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه کرامت از تقوا نشات می گیرد، خاطرنشان کرد: کرامت انسان به خلافت او وابسته است و این سرمایه هایی است که خداوند در وجود هر انسان گذاشته است.


وی اظهارداشت: ما باید موانع کار و آسیب ها را بشناسیم چرا که تا آسیب ها شناخته نشود برگزاری کلاس های آموزشی فایده ایی نخواهد داشت.


استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر آسیب ها شناسایی شوند راحت تر می توان سرمایه ها را جمع آوری کرد.


وی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم کرامت انسان را شناسایی کنیم باید خلافت آن را بشناسیم و کرامت ثمره شجره یقین است.


حجت الاسلام طباطبایی در خصوص اینکه جامعه ای که به سمت شهوت می رود معلوم است که آن جامعه از کرامت به دور است، افزود: انسان هرچه قدر از پستی ها دورتر باشد به کرامت نزدیک تر است.


پایان پیام/

 

کد خبر 322704

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha