تقدیر از نفرات برتر مرحله کشوری سی و یکمین دوره مسابقات قرآن در اراک

خبرگزاری شبستان: تقدیر از نفرات برتر مرحله کشوری سی و یکمین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش آموزان ناحیه یک اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید عباس سجادی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک اراک در همایش بزرگ قرآنی دختران دوره متوسطه اول و دوم ناحیه یک اراک و تقدیر از نفرات برتر مسابقات قرآن گفت: هفته قرآن در آموزش و پرورش فرصت مناسبی برای انس هر چه بیشتر دانش آموزان با قرآیم و مفاهیم این کتاب الهی است.


وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در راستای حرکت دانش آموزان به سمت معارف قرآنی و فراگیری تعالیم نوارنی این کتاب آسمانی فعالیت های گسترده ای را انجام داده است، ادامه داد: برگزاری دوره های مختلف آموزشی، مسابقات قرآن و حرکت مدارس و دانش آموزان به سمت احکام از جمله این برنامه ها بوده است.

 

سجادی در بخش دیگری از سخنانش به کسب رتبه های برتر کشوری دانش آموزان استان مرکزی در مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و افزود: از مجموع یکصد و دو دانش آموزی که سال گذشته از ناحیه یک به مسابقات کشوری قرآن اعزام شدند 68 دانش آموز موفق به کسب رتبه های اول تا سوم شدند.


معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک اراک خاطر نشان کرد: دانش آموزان استان مرکزی باید در سال حماسه سیاسی، حماسه ای قرآنی بیافرینند تا در مسابقات قرآنی امسال نیز شاهد درخشش این عزیزان باشیم.


این مقام مسوول در ادامه با بیان اینکه 23 تا 30 آذر ماه هفته نورانی قرآن در آموزش و پرورش است، ادامه داد: در این زمان برنامه های متنوعی از جمله مسابقات قرآن برای دانش آموزان ترتیب داده شده است.

 

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک اراک تفکر و تعقل در آیات نورانی قرآن کریم را ضروری دانست و گفت: دانش آموزان باید علاوه بر قرائت قرآن به درک مفاهیم این کتاب نوارنی نیز بپردازند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از نفرات اول تا پنجم مرحله کشوری سی و یکمین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی تقدیر شد و گروه تواشیح المهدی(عج) اراک نیز به مدیحه سرایی پرداختند.


پایان پیام/

کد خبر 323633

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha