مسلمانان باید با روحیه وحدت طلبی به سوی بیداری گام بردارند

خبرگزاری شبستان:‌ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: مسلمانان باید با روحیه وحدت طلبی و الهام از هفته وحدت به سوی بیداری گام بردارند.

حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی به مناسبت هفته وحدت به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: وحدت در دیدگاه الهی یک استراتژی است نه یک تاکتیک بنابراین فرهنگ دینی وحدت را یک اصل ضروری می داند.


وی افزود: از راهکارهای عملی کردن وحدت، توجه به دشمن مشترک در جامعه اسلامی خصوصا آمریکا و اسرائیل و مقابله با آنهاست که اسرائیل به هیچ یک از کشورهای اسلامی اعتقاد مبنائی ندارد آنها اگر بتوانند مکه و مدینه را هم تصرف می‌کنند و برای نابودی اماکن مقدسه از هیچ اقدامی خودداری نمی کنند بنابراین شیعه و سنی باید تلاش خود را برای مقابله با دشمنان به کار گیرد.


حجت الاسلام قربانپور با اشاره به اینکه قرآن کریم به صراحت از اختلاف منع کرده و امر به وحدت کرده است اظهارکرد: قرآن کریم در آیات گوناگون مردم مسلمان را دعوت به وحدت کلمه و داشتن اتحاد و تعامل صحیح با یکدیگر کرده است.


وی با اشاره به اینکه امروزه می توانیم با محوریت هفته وحدت در برابر دشمنان مشترک موضع واحد اتخاذ کنیم تصریح کرد:هفته وحدت فرصت مناسبی است که شیعیان و اهل سنت به برکت میلاد پیامبراکرم(ص)یکبار دیگر به عزت اسلامی دست یابند.


حجت الاسلام قربانپور با اشاره به اینکه روحیه تعامل و تعاون بین مسلمانان جهان نشات گرفته از فرهنگ دین اسلام است ادامه داد: روحیه تعامل در مسلمین ناشی از فرهنگ اسلامی و آموزه های دینی است، سبک زندگی اسلامی منطقی و با آرامش قلب است و اسلام مسلمین را توصیه به تعاون و همکاری بر اساس تقوا می‌کند و نسبت به کینه ورزی و عداوت باز می دارد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه مسلمانان باید با روحیه وحدت طلبی و الهام از هفته وحدت به سوی بیداری گام بردارند، خاطر نشان کرد: مسلمانان باید از توطئه و هجوم نسبت به یکدیگر در اقصی نقاط دنیا بپرهیزند و آموزه های دینی و قرآنی را اصل قرار دهند.


پایان پیام/
 

کد خبر 332218

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha