دهه فجر فرصتی برای بازخوانی مبانی نظری و اهداف انقلاب اسلامی است

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای اسلامی شهرستان ساوه گفت:‌ دهه فجر فرصتی برای بازخوانی مبانی نظری و اهداف انقلاب اسلامی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک،‌ مهندس محمود نجفی،‌ رئیس شورای اسلامی شهرستان ساوه امروز(16بهمن) در مراسم جشن انقلاب دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی که در مسجدامیرالمومنین (ع) ساوه برگزار شد،‌ گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی با رهبری‌های مدبرانه حضرت امام خمینی(ره) و جانفشانی ملت بزرگ ایران به بار نشست تا بار دیگر نشان دهد این مردم هرگز زیر بار ظلم و ستم نخواهند رفت. ‌


وی افزود:‌ امام خمینی(ره) نمونه بارز کسانی است که تنها خدا را در عالم هستی موثر می‌دانند و با آرامش واطمینان قلبی وبا تکیه به قدرت لایزال الهی به مبارزه علیه جنایات طاغوت پرداخت وبا همان آرامش وقوت قلب دوران هجر را تحمل کرد و در شرایط نامناسب وترس ودلهره سال 57 به کشور آمد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشور را اداره کرد.

 

نجفی در ادامه ضمن اشاره به اینکه رشد و توسعه شهری ساوه بالاتر از حد استاندارد بوده است،‌ افزود: ‌نیازهای مردم فراوان است و منابع ما محدود بوده و پاسخگوی نیازهای ساوه نیست و در همین راستا بایستی نیازها اولویت بندی شود و در این اولویت بندی ها توجه به نظرات مردم که از طریق همین نشست های صمیمی و نظر سنجی ها صورت می گیرد،‌ ضروری است.


در ادامه این مراسم کامران جوادی، شهردار ساوه نیز گفت:‌ آرزوی همه ما ادامه راه امام،‌ شهدا و دستاوردهای انقلاب و حرکت به سوی توسعه و پیشرفت است.


وی تبعیض و نابرابری و زیرپاگذاشتن شان و کرامت های انسانی،‌ فساد و رانت خواری و وابستگی به بیگانگان، ‌تمرکز امکانات در مرکز و عدم توجه به محرومان حاشیه ها و ‌فاصله بین مردم و مسئولین را از دلایل انقلاب اسلامی عنوان کرد و حضور مسئولان در بین مردم و بررسی مشکلاتشان را از عمده برکات این انقلاب برشمرد.


جوادی ادامه داد:‌ کشورهای توسعه یافته در امور مدیریتی خود به دیدگاه های علما و معصومین(ع) توجه ویژه داشته و در این کشورها در بحث مدیریت شهری به کارکرد اجتماعی و فرهنگی به مراتب بیشتر از کارکرد عمرانی توجه می شود و همین امر موجبات پیشرفت آنها را فراهم کرده است.


وی با بیان اینکه تغییر نگرش و بینش منجر به توسعه و پیشرفت مداوم و پایدار می شود، افزود: افزود:‌ مشارکت شهروندان در اداره شهر مهم و ضروری است و آنچه که مد نظر است مشارکت واقعی و فعال است که شنیدن خواسته های مردم اولین گام در راستای رسیدن به این مهم است.


گفتنی است، در پایان این جلسه خواسته های مردم طی نامه هایی به دفتر شهردار انتقال یافت که ضمن آنها آسفالت معابری همچون کوچه صاحب الزمان(عج)،‌ نبود خط ویژه تاکسی،‌ نبود جایگاه ایستگاه اتوبوس،‌ نبود ایستگاه آب شیرین کافی در خیابان وزیری و ... از عمده مشکلات مردم این خیابان عنوان شد و خواسته هایی همچون نصب پایه تابلو تبلیغاتی مقابل مسجد، توجه به فضای سبز و گلکاری خیابان، توجه به فضاهای مناسب برای تفریح جوانان و... نیز بیان شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 340211

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha