آشتیان میزبان همایش نقش مادران در تربیت فرزندان

خبرگزاری شبستان: همایش نقش مادران در تربیت فرزندان در ایام الله دهه فجر با همکاری کمیته مساجد و تشکل های دینی و نهادهای فرهنگی در سالن پروفسور حسابی دانشگاه آزاد اسلامی آشتیان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، محبوبه زمانی، یکی از استادان حوزه و دانشگاه استان مرکزی دراین همایش گفت: تربیت دینی کودکان اهمیت خاصی در نظام آموزشی و تربیتی اسلام دارد.


وی افزود: بسیاری از افرادی که در بزرگسالی نسبت به عبادات و معنویت گرایش کمتری دارند ذاتاً بی اعتقاد به دین و تکالیف دینی نیستند بلکه عواملی چون بی توجهی و عدم تقید والدین نسبت به انجام به موقع تکالیف عبادی در فقدان تمایلات معنوی فرزندان نقش به سزایی دارد.


زمانی در خصوص نقش مادران در تربیت فرزندان افزود:‌ اگر چه پدر و مادر هرکدام به نوبه خود تأثیر خاصی در تربیت صحیح فرزند دارند اما در این میان نقش مادر پررنگ تر است چرا که بیش از پدر مرتبط با فرزند است.


این استاد دانشگاه اظهار کرد:‌ آنچه که باید بیش ازپیش مد نظر قرار گیرد اخلاق و رفتار مادر است چرا که کودک رفتار او را شاهد و نمونه قرار داده و مفاهیم مذهبی و اخلاقی را از او می گیرد در تربیت دینی و اسلامی پرهیز کاری رأس هر امر، افضل اعمال و مورد محبت خداست مهم این است که مادر در مسیر تقوای الهی باشد و تربیتش را بر اساس پرهیز از گناه و عبادت خداوند متعال قرار دهد.


وی ادامه داد:‌ اخلاق و تقوای مادر در تربیت دینی فرزند بسیار تأثیر گذار است و توجه به مسائلی از قبیل دوران بارداری و شیردهی مادر و همچنین تغذیه حلال و مناسب مادر و فرزندش مهم بوده و باید مادران بدانند که آغاز تربیت فرزند بهتر است از همان دوران کودکی و طفولیت باشد.


زمانی تصریح کرد: میزان تأثیر مادر در تربیت صحیح دینی و معنوی فرزند و راهکارهای تربیت معنوی از قبیل احترام گذاشتن به شخصیت آنان، نحوه آموزش عبادات، تاکید بر همنشینی با نیکان و حضور کودکان در محافل دینی و مذهبی و نحوه تشویق و تنبیه وپند آنان مهم است.


پایان پیام/

کد خبر 341550

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha