شیوه نامه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی تدوین شده است

خبرگزاری شبستان: شهردار اردبیل گفت: شیوه نامه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی به همت مجموعه شهرداری اردبیل تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، صدیف بدری شهردار اردبیل شامگاه امروز( 29 بهمن) در نشست همفکری و پرسش و پاسخ با خبرنگاران و اصحاب مطبوعات استان، اظهار داشت: در بحث جذب مشارمک های سرمایه گذاری تمام بسترسازی ها را انجام داده ایم.


وی، با بیان اینکه بالغ بر 420 میلیارد تومان در سال 92 پروژه های مشارکتی عقد قرارداد کرده ایم، افزود: علاوه بر اینکه در توزیع امکانات مشارکتی از همه ظرفیت های شهر استفاده کرده ایم، در بحث تعرفه های سرمایه گذاری در سال 93 نیز به منظور ایجاد مشوق های سرمایه گذاری در اردبیل، سرمایه گذارانی که به احداث هتل های 3 ستاره، 4 ستاره و 5 ستاره اقدام نمایند از پرداخت عوارض پروانه ساخت معاف می شوند.


بدری، با تاکید براین مطلب که هر سرمایه گذاری که اقدام به احداث کارخانه کند، از هزینه کرد تغییر کاربری معاف خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر این مهم برای مناطق کم برخوردار و محروم اردبیل تخفیفات و تسهیلاتی در نظر گرفته شده تا ساخت و ساز در این مناطق بیش از گذشته رونق پیدا کرده و چهره شهری زیباتر شود.


شهردار اردبیل، با اشاره به مشاغل مزاحم سطح شهر اردبیل، گفت: انتقال بازار آهن فروشان اردبیل در دستور کار شهرداری اردبیل قرار گرفته شده و در این خصوص 35 هکتار زمین خارج از شهر اردبیل خریداری شده است که بعد از شروع فصل کاری این بازار انتقال خواهد یافت.


سرانه بودجه هر شهروند اردبیلی 430 هزار تومان پیشنهاد شده است


این مقام مسئول، با بیان اینکه بودجه سال 92 نسبت به سال 91 افزایش چکشی و قابل ملاحظه ای داشته بود، اعلام کرد: بودجه شهرداری اردبیل در سال 91 نسبت به سال 90 افزایش 61 درصدی و بودجه سال 92 نسبت به سال 91 افزایش 65 درصدی داشته است و برای بودجه سال آتی نسبت به سال 92 افزایش نرمال و رشد 25 درصد به بالا را به شورای شهر اردبیل پیشنهاد کرده ایم.


بدری، بودجه پیشنهادی شهرداری اردبیل به شورای شهر را بالغ بر 220 میلیارد تومان با احتساب محدود منابع دولتی عنوان کرد و بیان داشت: سرانه بودجه هر شهروند اردبیلی در این بودجه 430 هزار تومان پیشنهاد شده و این درحالی است که این سرانه در سال 92، 375 هزار تومان، در سال 90 بالغ بر 162 هزار تومان و در سال 89 بالغ بر 62 هزار تومان بود.


شهرداری اردبیل، با تاکید بر این مطلب که در بودجه سال 93 همچنان وزنه اعتبارات جاری را ثابت نگه داشته ایم، ادامه داد: 68 درصد بودجه سال آتی شهرداری اردبیل عمرانی و 32 درصد آن اعتبار جاری است و ما برای حوزه های مختلف و در همه مناطق شهرداری اردبیل پروژه های جدیدی تعریف کرده ایم.


تقاطع غیر همسطح ایستگاه سرعین احداث خواهد شد


وی، 230 هزار تن آسفالت ریزی معابر و خیابان های اردبیل، نگه داری فضای سبز به روش جدید، احداث تقاطع غیر همسطح ایستگاه سرعین، احداث تقاطع غیر همسطح و روگذر داروپخش با بزرگراه بسیج و احداث تقاطع غیر همسطح آقاباقر را از جمله پروژه های تعریف شده برای سال آتی عنوان کرد.


بدری، در پایان سخنان خود با یادآوری این مطلب که تقاطع غیر همسطح ایستگاه سرعین به طول یک کیلومتر و به همت موسسه رجایی قرارگاه خاتم الانبیا با ظرافت خاص و به طور المان شهری احداث خواهد شد، خاطر نشان کرد: این تقاطع به صورت تک پایه ای و دو سطحی طراحی شده و برای احداث این تقاطع 60 میلیارد تومان هزینه خواهدد شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 344784

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha