وجود 14 منطقه نمونه گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری شبستان: مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد گفت: 14 منطقه نمونه گردشگری در استان داریم که باید در بحث زیرساخت ها و خدمات رفاهی کارهای ارزنده ای انجام شود.

سیدحمید موسوی، مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: در استان بالغ بر دو هزار و 630 اثر تاریخی داریم که از این تعداد، قریب به 750 اثر ثبت ملی شده است.

 

موسوی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تلاش دارد نقوش برجسته تنگ سروک در شهرستان بهمئی را با توجه به کار مطالعاتی صورت گرفته، به ثبت جهانی برساند.

 

وی اظهار داشت: در بحث گردشگری بالغ بر 300 تفرجگاه و نقاط تفریحی و زیارتی داریم که بعضی از این مکان های با اعتباراتی که اختصاص داده شد، امکانات اولیه و زیرساخت ها، جاده، آب، روشنایی و کمپینگ برای اقامت میهمانان در نظر گرفته شده است.

 

این مسئول اطلاع رسانی میراث فرهنگی گفت: در حوزه صنایع دستی بالغ بر 30 هزار صنعتگر و هنرمند در بخش صنایع دستی فعالیت دارند و قریب به 32 رشته صنایع دستی فعال در استان داریم که برخی از این رشته ها همچون گلیم مشته و نمد کردک، منحصرا مرتبط با استان است.

 

موسوی عنوان کرد: این هنرمندان صنایع دستی در زمینه های دسته بافته هایی شامل گلیم، جاجیم، جا قرآنی، خورجین، سیاه چادر، نمد و گلیم مشته، حاتم کاری، معرق کاری، سبدبافی فعالیت دارند.

 

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد گفت: 14 منطقه نمونه گردشگری در استان داریم که باید در بحث زیرساخت ها و خدمات رفاهی کارهای ارزنده ای انجام شود.

 

موسوی اظهار داشت: منطقه کاکان در شهرستان بویراحمد، دشت سی سخت در شهرستان دنا، دیل در شهرستان کهگیلویه، شلال دان در شهرستان باشت، طسوج در شهرستان چرام کمر دوغ در شهرستان کهگیلویه، موگرمون در شهرستان لنده و برم الوان در شهرستان بهمئی از جمله این مناطق است.

 

وی گفت: برای ایجاد این مناطق نمونه گردشگری در استان نیازمند تهیه زیرساخت های لازم هستیم که انتظار می رود دستگاه های متولی برای ایجاد این زیرساخت ها از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند.


 

پایان پیام/

کد خبر 348600

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha