60درصد کانون های فرهنگی هنری استان اردبیل در مناطق روستایی و محروم است

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، گفت: 60 درصد کانون های فرهنگی هنری استان اردبیل در مناطق روستایی و محروم و 40 درصد آن در مناطق شهری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، نادر سقا، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، ظهر امروز (12 اسفند) در نشست صمیمی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با فرماندار اردبیل، اظهار داشت: دبیرخانه کانون های مساجد استان اردبیل در سال 71 و با 5 کانون شروع به فعالیت کرده است.


وی، با بیان اینکه 420 کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل مشغول فعالیت است، افزود: در کنار این تعداد 240 کتابخانه مسجد، 9 کانون مصلی، 9 خانه دیجیتال، 40 هسته پژوهشی و 75 حلقه تربیتی چهره به چهره مشغول فعالیت هستند که 120 کانون فرهنگی هنری آن در شهرستان اردبیل واقع شده است.


سقا، با اشاره به اینکه طبق برنامه 5 ساله از هزار و 800 مسجد استان باید 25 درصد آن دارای کانون فرهنگی هنری باشد، ادامه داد: به لطف خداوند متعال و تلاش فعالان این حوزه و حمایت های هیأت امنا و ائمه جماعات توانسته ایم هم اکنون این پوشش را محقق کنیم.


این مقام مسئول، با یادآوری اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد بدون هیچ چشمداشت مادی با حداقل اعتبار و امکانات فعالیت می کنند، اضافه کرد: در سایه فعالیت این افراد کانون های فرهنگی هنری استان در سال گذشته جزو سه استان برتر در مولفه هایی همچون اوقات فراغت شد.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، جذب اعتبار و مشارکت های مردمی و خیرین توسط کانون ها را ضروری اعلام کرد و گفت: مساجد بهترین ظرفیت برای اجرای برنامه های فرهنگی هستند و امید است برنامه ریزان این حوزه در برنامه ریزی های فرهنگی خود به این ظرفیت توجه ویژه ای داشته باشند.


سقاء، توجه به روستاها و اینکه در اکثر روستاها کانون فرهنگی هنری تنها مکان فرهنگی بشمار می رود، متذکر شد: مشکل اصلی در تاسیس کانون های فرهنگی هنری عدم لحاظ مکان مناسب در عمران و نقشه مساجد استان است و ما با تعبیه این مکان مناسب می توانیم زمینه را برای فعالیت فرهنگی جوانان را مهیا کنیم.


وی، در پایان سخنان خود عقد تفاهم نامه با 25 دستگاه اجرایی با هدف اجرای برنامه های فرهنگی در سال جاری را یادآور شد و افزود: به لطف خداوند متعال ما در سال گذشته توانستیم در تمامی شهرستان ها جلسات هیات نظارت را برگزار کرده و نتایج مثبت و سازنده ای را از این جلسات استخراج کنیم.

 

گفتنی است، این نشست صمیمی در آستانه 18 اسفند سالروز تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد و روحانیون، مدیران مسئول و مسئولان کتابخانه های کانون ها، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با فرماندار اردبیل مطرح کردند.


پایان پیام/
 

کد خبر 349139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha