10 درصد نخبگان جامعه از خانواده کمیته امداد هستند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز افتخار کمیته امداد این است که 10 درصد از نخبگان جامعه در رشته های مختلف از فرزندان تحت حمایتی این نهاد مقدس هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سیدغلامرضا متقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز (24 اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: کمیته امداد یک مرکز نیکوکاری و فقرزدایی است که توجه به امورات نیازمندان جامعه دارد و از بدو تأسیس تاکنون توانسته خدمات قابل تحسینی را در جامعه ارائه دهد.

 

متقی هدف کمیته امداد را فقرزدایی و خدمت به قشر محروم و آسیب پذیر جامعه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر حدود 100 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان است و شاید به همین تعداد افرادی هستند که شرایط تحت حمایتی را ندارند و کمیته امداد به نوعی توانسته در مقیاس عظیمی از مردم را به نظام جلب و نظام را بیمه کند و توانسته از ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری کند.

 

وی اظهار داشت: اگر این نهاد نبود قطعا فقر و ناهنجاری جامعه را مختل می کرد و خشم فقرا جامعه را مورد تأثیر قرار می داد و بسیاری از بیماران به جرم بیماری جان به جان آفرین تسلیم می کردند.

 

این مسئول بیان داشت: امروز افتخار کمیته امداد این است که 10 درصد از نخبگان جامعه در رشته های مختلف از فرزندان تحت حمایتی این نهاد مقدس هستند.

 

وی از اقدامات موثر کمیته امداد را تأمین مسکن و سرپناه برای مددجویان برشمرد و گفت: از ابتدای تأسیس تاکنون هفت هزار خانواده صاحب مسکن و سرپناه شده اند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین از بدو تأسیس کمیته امداد تاکنون تعداد 36 هزار زوج جوان جهیزیه و کمک هزینه ازدواج دریافت و توانسته اند به خانه بخت بروند.

 

وی به تأمین مستمری برای نیازمندان و طرح شهید رجایی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، جلوگیری از سوء تغذیه کودکان زیر شش سال، ارائه تسهیلات اشتغال زایی و قرض الحسنه به مددجویان را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد.

 

متقی یکی از مهم ترین برنامه های کمیته امداد را هدایت مددجویان به سمت توانمندی عنوان و تصریح کرد: در این راستا تاکنون بالغ بر 21 هزار طرح اشتغال زایی برای مددجویان اجرا شده و 5 هزار خانواده تحت حمایت خودکفا شده اند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد افزود: تلاش ما این است که با ارائه این خدمات کمیته امداد را به یک نهاد کارآفرین تبدیل کنیم.

 

متقی با بیان این که رویکرد کمیته امداد پرداختن به مسائل فرهنگی است، اذعان داشت: ما این مسائل را در دستور کار قرار داده و برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی به وسیله نظام آموزش خانواده و کانون های فرهنگی و اردوگاه ها و اردوها و جوانان پیرو ولایت خدمات ارزشمندی ارائه دهیم.

 

وی به بحث توسعه مشارکت های مردمی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین رویکردهای کمیته امداد این است که کمیته امداد را از دولتی شدن جدا کنیم و به سوی مردمی شدن ببریم و فرهنگ احسان و انفاق را نهادینه و مردمی کنیم.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که اگر نماز بخوانیم و انفاق نکنیم، نمازمان بی محتوا می شود، گفت: باید تمام واجبات را انجام دهیم و از محرمات دوری کنیم تا نمازمان بی پیام و بی روح نباشد.

 

متقی بیان داشت: کمیته امداد از یک دست کمک های مردمی را می گیرد و از دست دیگر به نیازمندان کمک می کند.

 

وی اظهار داشت: مسئولین به عنوان خدمتگزاران مردم باید اعتماد مردم را جلب نمایند و مسئولیت آنان باید وسیله ای برای خدمت به مردم باشد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد در پایان از همه مردم نیکوکار خواست کمیته امداد را در راه خدمت به نیازمندان واقعی یاری کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 352960

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha