حوزه جوانان نیاز به عملی کردن مدیریت جهادی دارد

خبرگزاری شبستان: استاندار مرکزی گفت:‌ در حوزه جوانان باید مدیریت جهادی را عملی کرد و با دریافت خواسته های جوانان مطابق با چارچوب نظام آنان را پیش ببریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، محمد حسین مقیمی، استاندار مرکزی امروز(14اردیبهشت) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، گفت:‌ هر قدر که جامعه و نظام بتواند برای جوانان برنامه ریزی عمیق تر و بهتری داشته باشد حضور جوانان و ورودشان به صحنه موثر تر خواهد بود.


وی با بیان اینکه اکثر چالش ها و معضلات اجتماعی به خاطر کم توجهی است افزود: بی برنامگی و باری به هر جهت، دستگاه های اجرایی را به جایی نمی رساند و سبب می شود تا جوانان راه خودشان را ادامه دهند و منتظر برنامه از سوی دستگاه ها نباشند.


مقیمی ادامه داد: ‌همه دستگاه ها باید دست به دست هم دهند تا مشکلات حل شود و جوانان احساس امنیت و آرامش کنند و این احساس ایجاد شود که در جامعه مهم هستند و اعتقاد پیدا کنند که جامعه برای آنان کاری انجام می دهد.


وی ضمن تاکید به بحث های پرورشی، مباحث فرهنگی را نیز قابل بحث و بررسی دانست و گفت:‌ مباحثی مانند اشتغال، ازدواج، مسکن، دانش افزایی و اعتقادی هر کدام به نوبه خود مهم هستند و باید برای تکیمل شخصیت جوانان به کار گرفته شوند.


استاندار مرکزی افزود:‌ استانداری این آمادگی را دارد که در حوزه کسب و دریافت خواسته ها و نیازهای جوانان و پیشبرد آن در چارچوب و قوانین نظام اقدام کند.


در ادامه این نشست، سعید ملکی مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت:‌ این حوزه از گستردگی و اثرگذاری بالایی برخوردار است که اگر چنانچه در این حوزه کم توجهی شود می توان از این گستردگی به عنوان تهدید نام برد.


وی افزود:‌همه مشکلات و کمبودهای جوانان از عهده یک اداره کل بر نمی آید و وفاق و همدلی و پشتیبانی همه ادارات و دستگاه ها را می طلبد که با برنامه ریزی منسجم و یکپارچه اهداف جوانان را محقق کنند.


طبق آمار سال 1390 استان مرکزی دارای 430 هزار نفر جوان است که 31 درصد از جمعیت کل استان را تشکیل می دهند.


در ادامه این نشست هر یک از نمایندگان دستگاه های مدعو و عضو ستاد جوانان به بیان برنامه ها و پیشنهادات خود در خصوص توانمند سازی جوانان، مهارت محوری، اوقات فراغت، تسهیلات و اشتغال پرداختند.


پایان پیام/

کد خبر 364643

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha