آزمون نهمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در اراک

خبرگزاری شبستان: مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از برگزاری آزمون نهمین دوره طرح اعطی مدرک تخصصی قرآن کریم در اراک خبر داد.

حجت الاسلام محمد رضا شفیعی، مسوول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه نهمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم (19 اردیبهشت) سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: این آزمون با حضور 218 نفر از حفاظ قرآن کریم از سراسر استان مرکزی برگزار شد.

 

وی با اشاره به اهمیت این طرح عظیم کشوری، افزود: از این شرکت کنندگان 75 نفر در رشته حفظ کل قرآن کریم شرکت کردند که 55 نفر از این افراد خواهران و 20 نفر برادر بودند.

 

حجت الاسلام شفیعی، با بیان اینکه 27 نفر در رشته حفظ 20 جزء شرکت کردند که 17 نفر خواهر و 10 نفر برادربودند،بیان کرد: 91 نفر نیز در شته حفظ 10 جزء که 81 نفر از این تعداد خواهران و 10 نفر را برادران بودند.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه رد رشته حفظ 5 جزء نیز 21 خواهر و 4 برادر شرکت کردند ادامه داد: شرکت کنندگان در این آزمون با کسب 70 درصد امتیاز به مرحله بعدی که آزمون شفاهی است راه می یابند.


وی ادامه داد: به قبول شدگان حافظان قرآن کریم در 10 جزء مدرک درجه 5 که معادل دیپلم، در 20 جزء مدرک درجه 4 معادل فوق دیپلم، در کل قرآن کریم مدرک درجه 3 معادل لیسانس، مدرک درجه دو معادل فوق لیسانس و مدرک درجه یک معادل دکتری اعطا خواهد شد.

 

مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: تاکنون در استان مرکزی 35 نفر موفق به مدرک درجه 3 و دو نفر موفق به دریافت مدرک درجه 2 شده اند.


حجت الاسلام شفیعی گفت: نتایج آزمون در نیمه اول خرداد از طریق سایت تلاوت به اطلاع شرکت کنندگان خواهند رسید.


پایان پیام/

کد خبر 366449

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha