کمک های خیرین راهی برای توانمند سازی و رفع مشکلات دانش آموزان است

خبرگزاری شبستان: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اراک گفت: کمک های خیرین و نیکوکاران راهی برای توانمند سازی و رفع مشکلات تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش است.

عدالت بهرامی، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اراک، با اشاره به اهمیت حضور و مشارکت خیرین و نیکوکاران در فعالیت های این نهاد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: خیرین و نیکوکاران همواره حامی و مددکار این نهاد بوده و هستند اما با وجود تعداد افراد تحت پوشش این عزیزان همواره نیازمند کمک های خیرین هستند.


وی با اشاره به اینکه هزینه های دولتی جوابگوی نیاز افراد تحت پوشش نیست افزود: کمیته امداد با یاری و مساعدت خیرین و نیکوکاران در رفع نیاز دانش آموزان و خانواده های آنها اقدام می کند.

 

این مقام مسئول به جذب یکصد حامی فرهنگی برای دانش آموزان تحت حمایت در اراک اشاره کرد و گفت: این کار در راستای اجرای طرح حامی یابی فرهنگی جهت پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان تحت حمایت صورت گرفته است.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اراک در ادامه با اشاره به طرح حامی یابی فرهنگی افزود: این فعالیت از 7 ماه پیش آغاز شده و تاکنون تعداد یکصد نفر حامی به منظور حمایت از دانش آموزان تحت حمایت این نهاد جذب شده است.

 

بهرامی با بیان اینکه در این طرح هر یک از حامیان کمک هزینه تحصیلی را به حساب این دانش آموزان واریز می کنند، ادامه داد: حامیان فرهنگی از اقشار مختلف جامعه اعم از مردم، کسبه، بازاری، فرهنگی وسایر افراد هستند.

 

وی گفت: حامیان نقش موثری در توانمند سازی دانش آموزان دارند و امید است با کمک این خیرین در رفع مشکلات دانش آموزان و توانمند سازی ایشان گام های موثرتری برداشته شود.

وی همچنین از برگزاری کلاس های قرآنی برای دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش خبر داد و گفت: این طرح از ابتدای سال آغاز شده که درشرکت کنندگان علاوه بر شرکت در کلاس های قرآنی مورد سنجش نیز قرار می گیرند.


بهرامی ادامه داد: طی 2 ماهه گذشته، کانون حضرت آیت الله اراکی که مجری این طرح بوده موفق به سنجش 150 نفر از دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت در رشته قرآنی شده است.

 

مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اراک در بخش دیگری از سخنانش به عضویت یکصد و 40 نفر از دانش آموزان تحت حمایت اراکی در کانون پیروان ولایت کمیته امداد خبر داد و گفت: این دانش آموزان در دوره ها و کلاس های مختلف آموزشی شرکت می کنند.


بهرامی ادامه داد: ارتقای سطح فرهنگی مددجویان از اقدامات این نهاد است که با برگزاری کلاس ها و برنامه ها ی متنوع برای فرزندان مددجویان به خصوص در ایام تابستان و فراغت از تحصیل تلاش می کند.


پایان پیام/

کد خبر 370915

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha