روحانیون در فرهنگ سازی پرداخت زکات همت مضاعف داشته باشند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه پروژه های ناقص بسیاری از محل زکات به بهره برداری می رسد، گفت: روحانیون پرداخت زکات را فرهنگ سازی کنند.

بهروز زلالی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل با بیان اینکه اردبیل در بحث زکات رتبه چهار کشوری را دارد، گفت: بیش از هشت میلیارد تومان در سال گذشته زکات جمع آوری شده بود که در راستای تکمیل 259 پروژه تعریف شده صرف شد.


وی، پروژه های تعریف شده را عام المنفعه و در مناطق روستایی و محروم استان بیان کرد و افزود: برخی از پروژه ها از محل زکات سال 92 به بهره برداری رسیدند ولی برخی دیگر هنوز تکمیل نشده اند ودر انتظار زکات سال جاری و مساعدت خیرین در این زمینه هستند.


زلالی، اجرای 300 پروژه عمرانی از محل اجرای زکات در سال جاری را سیاست امسال بحث زکات کمیته امداد استان توصیف و بیان کرد: ایجاد غسال خانه، تعمیر یا احداث پل های ارتباطی روستاها، تعمیرات و تجهیزات مدارس روستایی، تعمیر مسجد روستاها و ایجاد سرویس های بهداشتی و حمام از عناوین این پروژه هاست.


مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل، بر ضرورت فرهنگ سازی روحانیون برای پرداخت زکات در بین روستاییان و شهرنشینان تاکید کرد و گفت: پروژه های بسیار یا اقدامات مناسبی از محل دریافت زکات صورت می گیرد که می توان گفت پرداخت زکات به نوعی مشارکت روستاییان در تکمیل پروژه های منطقه خود است.


نمایشگاه توانمندی های مددجویان کمیته امداد برگزار می شود

این مقام مسئول، با اشاره به برگزاری نمایشگاهی با عنوان توانمندی های مددجویان کمیته امداد، ادامه داد: در این نمایشگاه تولیدات و آثار مددجویان در زمینه های مختلف در معرض دید عموم قرار داده شده و طرح های خودکفایی و مشاوره حقوق در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.


وی، از راه اندازی سفره های افطاری و همچنین مراکز نیکوکاری در سطح شهر توسط هیئت امنای مساجد و خیرین به مانند سال های گذشته خبر داد و بیان کرد: مراکز نیکوکاری در جهت تسهیل در ارئه خدمات به مددجویان و افراد نیازمند و جذب کمک های محلات برای رفع نیاز دایر شده است.


15 مرکز نیکوکاری در سال جاری راه اندازی می شود

زلالی، از راه اندازی 15 مرکز نیکوکاری دیگر در سالجاری خبر داد و خاطر نشان کرد: هم اکنون 50 مرکز نیکوکاری در سطح استان اردبیل با محوریت خود محله فعالیت می کنند که در زمینه شناسایی افراد نیازمند و جذب خیرین گام های مطلوبی را برداشته اند و ما این مراکز را در جهت افزایش اعتماد عمومی و اینکه مردم بدانند کمک های عمومی در چه محلی هزینه می شود، راه اندازی می کنیم.


مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، در پایان سخنان خود از جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره روزه مردم با محوریت همین مراکز نیکوکاری خبر داد و افزود: مبالغ جمع آوری شده با هدایت ائمه جماعات و هیئت امنای همان مساجد در خود محله برای رفع نیاز نیازمندان و افراد کم توان مالی هزینه خواهد شد.


پایان پیام/

 

کد خبر 383677

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha