پیروی از ائمه اطهار(ع) بهترین راه ترویج پوشش اسلامی در جامعه

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت همدان، با بیان اینکه یکی از راه های ترویج پوشش حجاب اسلامی، پیروی از الگوهای وارسته ائمه اطهار(ع) است، گفت: فاطمه زهرا(س) بهترین الگو برای عفاف، عصمت و حجاب است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جوادی، امام جمعه موقت همدان به مناسبت " 21 تیر روز عفاف و حجاب" در گفت وگو با خبرنگار شبستان گفت: حجاب یکی از احکام دینی می باشد که برای حفظ عفت و پاک دامنی زن و مرد توصیه شده است و همچنین برای حفظ چامعه از آلودگی باید رعایت کرد.

 

وی با بیان اینکه دشمن با ناکام ماندن در نقشه های شوم خود به دنبال تضعیف ارزش های والای انسانی در افراد جامعه به خصوص زنان است و با این ترفندها سعی در پایین جلوه دادن ارزش زن است، افزود: حجاب زن معیار ارزش جوهر اوست و نقش زن در تمامی ادوار تاریخ در بالاترین فرهنگ جامعه نقش آفرینی به سزایی را بر عهده داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه زنان ایرانی از عزت نفس و شرافت بالایی برخوردار هستند، اضافه کرد: آنها می توانند با رسیدن به مراتب بالاتری از عزت و کرامت الگوی برای بانوان جهان اسلام باشند.

 

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه بانوان باید از مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، اخلاق و خانه داری زندگی حضرت فاطمه (س) الگوی برداری کنند، اظهار داشت: فضیلت و کرامات حضرت فاطمه(س) انکار ناپذیر است.

 

حجت الاسلام جوادی، با بیان اینکه زن در فرهنگ اسلام مظهر قداست و پاکی او موجب خیر و برکت است، گفت: زنان به جهت تاثیر گذاری عمیق و گسترده ای که دارند می توانند در سطوح مختلف جامعه فعالیت داشته باشند.

 

حجاب و عفاف یکی از عوامل تحکیم خانواده است

وی با بیان اینکه یکی از عوامل تحکیم خانواده حجاب و عفاف است، اضافه کرد: خدای متعال حضرت فاطمه زهرا(س) را آفرید تا هم الگوی زنان باشد و هم مردان چنانکه علی ابن ابیطالب (ع) نیز هم الگوی مردان است و هم زنانی، زیرا این دو جنس مکمل هم هستند.

 

وی با بیان اینکه در حقیقت دختران جوان با حیا و عفاف خود گامی موثر برای بالا بردن شخصیت و ارزش حفظ موقعیت خویش در برابر مردان برخواهند داشت، اضافه کرد: ترویج فرهنگ دینی و مذهبی در بین نوجوانان و جوانان می‌تواند سدی محکم در برابر دسیسه‌های دشمنان باشد.

 

الگوگیری از حضرت زهرا‌(س) و پیروی از ولایت مهم‌ترین عامل‌ پیشرفت جامعه اسلامی

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه اقشار مختلف مردم باید با الگوگیری از حضرت زهرا‌(س) در زمینه پیروی از ولایت و در مسیر ‌پیشرفت جامعه الهی گام بردارند، افزود: در دین اسلامی همواره بر رعایت حجاب تاکید شده و یکی از عوامل مهم در سلامت جامعه محسوب می‌شود.

 

حجت الاسلام جوادی با تاکید بر اینکه تمام مصائب دنیا و آخرت ناشی از گناه است، بیان کرد: عدم اجابت دعاها، نزول عذاب‌های دنیوی و اخروی و مشکلات و گرفتاری ها به دلیل انجام گناه است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید همواره مراقب حرکات و رفتار خود بود، گفت: خداوند به بهانه‌های مختلف در پی نجات بندگان خود است به همین دلیل راه‌ توبه را باز گذاشته و افراد را به این راه فراخوانده است.

 

حجت الا سلام جوادی با اشاره به اینکه لحظه لحظه زندگی حضرت زهرا(س) مملو از درس‌هایی است که هر کدام از آن‌ها می‌توانند زندگی افراد جامعه را دگرگون کنند، اضافه کرد: خانه‌داری، همسرداری و تربیت فرزندان به‌عنوان اصلی‌ترین وظایف زن در جامعه اسلامی مطرح است که باید زنان در این امور حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند.

 

الگو گیری از حضرت زهرا(س) توطئه های دشمنان  را خنثی می کند

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) یک نماد تاریخی فوق‌العاده در زمینه ولایت‌مداری است که در عرصه نظام آفرینش بی‌نظیر است، افزود: زندگی حضرت زهرا (س) الگویی برای نجات زنان عالم است.

 

حجت الاسلام جوادی خاطر نشان کرد: یک بخش از راهبرد تهاجمی دشمن، بهره‌کشی از زن و جاذبه‌های زن است و برای رسیدن به این نیت پلید و شوم از هر بهانه‌ای، مانند آزادی و حقوق زن استفاده می‌کند که با الگوگیری از زندگی حضرت زهرا(س) می‌توان توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

 

وی با بیان اینکه مطالعه در شخصیت، حقیقت و هویت انسانی و الهی حضرت فاطمه زهرا(س) می‌تواند ما را در ادامه زندگی و تربیت فرزندان و تحویل نسلی سالم به جامعه یاری رساند، گفت: حجاب از مباحثی است که در قرآن تاکید زیادی بر آن شده است و حضرت زهرا(س) الگوی بسیار خوبی برای نوجوانان و جوانان در همه زمینه ها به ویژه حجاب و عفاف هستند.

 

وی اضافه کرد: مسئولان باید در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تلاش کنند و شخصیت بی نظیر حضرت زهرا(س) را برای همگان تبیین کنند چرا که ایشان یکی از چهار زنی هستند که عالی‌ترین درجات را در اسلام دارند و حضرت زهرا(س) در زمینه اخلاقی، عبادی، پاکدامنی، عفت و حجاب بهترین الگوی یک زن مسلمان هستند.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 383955

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha