قانون و قانون گرایی از شاخصه های جامعه اسلامی است

خبرگزاری شبستان: فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: قانون و قانون گرایی از شاخصه های جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان مرکزی در جلسه کمیته راهبردی قضایی و انتظامی استان مرکزی که (18 تیر) برگزار شد، گفت: همگرایی قضایی و انتظامی کارکردی مهم و اثربخش در امنیت و هنجارسازی اجتماعی است.


وی با اشاره به اینکه قانون و قانون گرایی از شاخصه های یک جامعه اسلامی است، افزود: اجرای صحیح قانون و حرکت در این مسیر امری مهم و ضروری است.


سردار ملکی، شاکله اولیه حقوق جزا را دفاع از ارزش های موجود در جامعه دانست و بیان کرد: در تحقق بهینه آن همگرایی ارزشی و هنجاری پلیس با دستگاه قضایی و نهادهای مرتبط با فرهنگ بسیار اثرگذار است که تاکید مجموعه انتظامی استان همواره بر این مهم بوده است.

 

فرمانده انتظامی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به ترویج فرهنگ انظباط اجتماعی و اثرات آن در جامعه اشاره کرد و گفت: گرایش به سمت جامعه محوری، فرهنگ محوری، اطمینان از اثربخشی و بهره وری از جمله بازخوردهایی است که در توسعه فرهنگ صحیح تعاملات و جلسات راهبردی و هماهنگی می توان به آن دست یافت.


وی با اشاره به نقش پلیس و دستگاه قضایی در تحقق این مهم بیان کرد: سازمان هایى که براى حفظ و کنترل انضباط اجتماعى در جامعه انجام وظیفه می کنند بایستی مظهر آن چیزى باشند که براى آن مأموریت دارند و در این میان نقش پلیس و دستگاه قضا با توجه به نوع تعاملات اجتماعی بسیار متمایز بوده و ضرورت توجه به آن بسیار مهم است.


فرمانده انتظامی استان مرکزی بر تداوم طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح استان تاکید کرد و ادامه داد: با برنامه ریزی و هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه قضایی این طرح ها با قاطعیت استمرار یافته است.


این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنانش به کاهش 4 درصدی سرقت در استان را اشاره کرد و گفت: این امر بازخوردی از اجرای طرح های انتظامی بخش پلیس است که رضایت مندی شهروندان و افزایش احساس امنیت اجتماعی را به دنبال دارد.


سردار ملکی ادامه داد: افزایش احساس امنیت اجتماعی و رضایتمندی شهروندان رویکرد پلیس در اجرای طرح های انتظام بخش در سطح استان است که مشارکت و همراهی مردم در تحقق آن بسیار مهم و اثربخش بوده است.


پایان پیام/

کد خبر 384111

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha