نمایشگاه قرآن تا شب نوزدهم رمضان تمدید شد

خبرگزاری شبستان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمدید بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن تا شب 19 رمضان خبرداد.

علی جنتی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار سرویس قرآن و معارف خبرگزاری شبستان اظهارداشت: مقرر شد نمایشگاه امسال ، به مدت سه روز نمایشگاه تمدید شود و تا شب 19 ماه مبارک رمضان ادامه داشته باشد
وی با بیان اینکه قادر نیست مقایسه ای میان نمایشگاه امسال و ادوار گذشته داشته باشد ، گفت: براین باورم در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کارهای خوبی انجام گرفته و بویژه در بخش رسانه های دیجیتال، آثار بسیار فاخر و جدیدی ارائه شده که بسیار ارزشمند است و این دستاوردها می تواند در فضا و شبکه های مجازی کاربرد خوبی داشته باشد.
 

جنتی با اشاره به اینکه در بخش بین الملل نمایشگاه قرآن امسال،با حضور هنرمندان و کارشناسان چندین کشور جهان آثار فاخری ارائه شده است ، افزود : در بخش مکتوب نیز قرآن هایی عرضه شده که متعلق به 6 قرن گذشته هستند که جزء آثار باستانی کشور محسوب می شوند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این قرآن ها نشانگر آن است که ملت ایران از دیرباز با قرآن کریم انس داشته و به آن عشق و علاقه می ورزیده است ، تصریح کرد: ایرانیان تمام هنرشان را در راه آثار قرآن، خوشنویسی و تهذیب قرآن قرار دادند .
وی اضافه کرد: ما امیدواریم که بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن با فرهنگ قرآنی بیش از پیش آشنا شوند و انس پیداکنند زیرا هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه ، توسعه فرهنگ قرآنی است که می تواند با شیوه های مختلفی همچون قرائت، ترتیل، حفظ و ترویج معانی قرآن محقق شود که البته هدف غایی ما عمل به آیات الهی است .
 

جنتی در پایان فضای باغ موزه دفاع مقدس را برای برپایی نمایشگاه قرآن امسال مناسب دانست و گفت: البته اگر نقایصی هم وجود داشته باشد، برای سال آینده برطرف خواهد شد.
پایان پیام/.

کد خبر 384446

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha