دستگیری از نیازمندان وظیفه همه اقشار جامعه است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، دستگیری از نیازمندان و محرومان را وظیفه همه اقشار جامعه اسلامی دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، امروز(16 مرداد) در آیین تودیع و معارفه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی که با حضور سرپرست امداد کشور برگزار شد، گفت: دستگیری و کمک به نیازمندان یک وظیفه است که همه باید به آن توجه داشته باشند.


وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای کمک به نیازمندان و توانمند سازی آنان اقدامات گسترده ای را انجام داده است و امید است این کار همواره ادامه داشته و افراد جامعه نیز یار و یاور این نهاد باشند.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، با اشاره به اینکه تاسیس کمیته امداد از ابتکارات امام خمینی(ره) است، بیان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همواره به فکر محرومان و نیازمندان بوده است.


آیت الله دری نجف آبادی، توجه به کرامت انسانی را در راس امور دانست و تصریح کرد: مسئولان امر و خیران و نیکوکاران به این مهم توجه داشته باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر اشاره کرد و افزود: بخشی از این خطبه توجه به ابعاد وجودی و شخصیتی انسان است که این نامه درسی برای مدیران امروز و آینده است.


امام جمعه اراک، توجه به ابعاد معنوی و شخصیتی و اخلاقی افراد را ضروری دانست و ادامه داد: باید عزت و کرامت نیازمندان و فقرا مورد توجه قرار گرفته و به آنان در مسیر موفقیت کمک شود.


در ادامه این مراسم محمد ابراهیم رضایی، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، نیز در سخنانی ضمن قدردانی از خدمات کمیته امداد گفت: این نهاد همواره حامی نیازمندان و پناهگاهی برای محرومان بوده است.


وی ادامه داد: کارکنان کمیته امداد امام خمینی با صبر و بردباری در مسیر کمک به نیازمندان گام نهاده و فعالیت های خدا پسندانه انجام می دهند.


نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: فقر زدایی و رساندن مددجویان جامعه به خود کفایی ضروری است و مستضعفان قشر مستمند جامعه باید تحت حمایت این نهادها قرار گرفته تا به خودکفایی برسند.


پایان پیام/
 

کد خبر 391499

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha