اختصاص بودجه به طرح های عمرانی

خبرگزاری شبستان: رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، در جلسه شورای اداری استان مرکزی از اختصاص بودجه به طرح‌های عمرانی نیمه کار و نا تمام خبر داد.

به گزارش خبرگزای شبستان از اراک، دکتر محمد نهاوندیان، رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری (17 مرداد) در جلسه شورای اداری استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، به اختصاص بودجه به طرح های عمرانی اشاره کرد و گفت: در دو هفته اخیر حدود 10 هزار میلیارد تومان از درآمدهای حاصله به طرح‌های عمرانی اختصاص یافته است.


وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تلاش برای خروج از رکود اقتصادی اولین اولویت دولت تدبیر و امید بود، افزود: در این راستا دولت به تدوین بسته سیاست های اقتصادی برای خروج از رکود اقدام کرده که به لطف خداوند و تلاش های مضاعف مسوولان این مهم عملیاتی شده است.


رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه محور برنامه سال دوم دولت رونق اقتصادی است، ادامه داد: دولت تدبیر و امید در یک سال گذشته با برنامه ریزی های منطقی رکود را پشت سر گذاشته و در مهار تورم نیز بسیار موفق عمل کرده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت سرمایه گذران و فعالان اقتصادی، بیان کرد: دولت یازدهم با ایجاد یک فضای رقابتی در اقتصاد کشور در نظر دارد زمینه را برای ابتکار عمل سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی فراهم کند.


وی ادامه داد: رویکرد ما برای حل مشکلات اقتصادی رویکرد توانمند سازی بخش خصوصی است.


ایران بهترین ظرفیت را برای سرمایه گذاری دارد
رییس دفتر ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمد و رفت های هیئت های اقتصادی گفت: این آمده و رفت ها به خوبی نشان می دهد که پیش بینی آنها نسبت به سرمایه گذاری در ایران مثبت است.


وی اضافه کرد: سرمایه گذاران داخلی و خارجی متفق القول هستند که هیچ کشوری بهتراز جمهوری اسلامی ایران ظرفیت سرمایه گذاری های بلند مدت و زود بازده را ندارند.


این مقام مسئول بهترین راه برای ایجاد اشتغال را حضور سرمایه گذارن دانست و ادامه داد: در همین راستا دولت تدبیر و امید وظیفه خود می داند که به هر شکل ممکن راه را برای ورود سرمایه گذاران به داخل کشور باز کرده و امنیت و آرامش شغلی را ایجاد کند.


نهاوندیان موفقیت کشور در اقتصاد منطقه و جهان را منوط به دانستن و شناسایی مشکلات و انجام اقدامات مهم در راستای رسیدن به حد مطلوب دانست و بیان کرد: باید بدانیم که چه اقداماتی نادرست است و نباید انجام شود و برای پیشرفت چه اقداماتی باید انجام شود.

وی حمایت از سرمایه گذاران از طریق بانک های عامل را ضروری دانست وادامه داد: بانک ها به دلیل طلبکار بودن از دولت توانایی حمایت های گسترده از فعالان اقتصادی را ندارند.


رئیس دفتر ریاست جمهوری اقتصاد کارآمد و سیاست متفکرانه را دو اصل در موفقیت هر کشوری دانست و بیان کرد: ما وظیفه داریم پیام اقتصاد مقاومتی خود را به تیم مذاکره کننده خود برسانیم تا آنها نیز با آرامش خاطر و بکاری گیری سیاست های هوشمندانه بتوانند از حقوق هسته ای ملت ایران دفاع کنند.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته التهاب و شرایط بسیار نامناسبی بر بازارکشور حاکم بود به طوری که سرمایه گذاران داخلی جسارت فعالیت اقتصادی را نداشتند اما هم اکنون شرایط کشور به شکلی است که حتی شاهد ورود سرمایه گذاران خارجی نیز در داخل کشور هستیم.


وی همچنین به کاهش تورم اشاره کرد و گفت: نرخ تورم در اولین روز از فعالیت دولت تدبیر و امید بیش از 45 درصد بود اما هم اکنون این رقم به 15 درصد کاهش یافته است.


نهاوندیان در ادامه تک رقمی شدن نرخ تورم را نیازمند مشارکت تمام بخش ها و ایجاد فضای تعامل سازنده بین دولت و مجلس دانست و بیان کرد: نرخ تورم هنوز بالاست و همه باید برای کاهش آن تلاش کنند.


رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز جامعه در نتیجه دست درازی ها و برداشت های بی رویه در گذشته از بانک مرکزی است.

این مقام مسئول یکی دیگر از مشکلاتی که باعث کاهش سرمایه دولت در خزانه شده است را ایجاد اشتغال زایی از طریق گسترده تر کردن بدنه دولت دانست و بیان کرد: این امر در سال های گذشته به صورت قانونی و غیر قانونی انجام شده است.


وی سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی را راهی برای حل مشکل بیکاری دانست و اضافه کرد: اگر این مهم به درستی انجام شود علاو.ه بر حل مشکل بیکاری شاهد رشد و بالندگی و پیشرفت کشور نیز می شویم.

پایان پیام/

کد خبر 391587

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha