با تقویت مراکز صدا وسیمای استان ها به محتوای خود استقلال ببخشیم

خبرگزاری شبستان: اگر بخواهیم همچنان در زمینه تولید محتوا استقلال  داشته باشیم و در مقابل هجمه دشمن ایستادگی کینم  باید مراکز استان ها را تقویت کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم معاون امور مجلس و استان ها سازمان صدا وسیما در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل صدا و سیما مرکز یزد بیش از ظهر امروز (29بهمن) ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت دلسوز و زحمتکش سید حسن آسایش مسئول اسبق سازمان مرکز یزد، دلیل اصلی راه اندازی شبکه های استانی را ایستادگی در برابر هجمه های فرهنگی  شبکه های بیگانه دانست و گفت: در مقابل این هجمه فرهنگی به گونه ای باید ظاهر شد  که نه تنها تحت تاثیر آن شبکه ها قرار نگیریم  بلکه فعال و تاثیر گذار باشیم.

 

معاون امور استان ها  بابیان اینکه امروزه سه هزار شبکه ماهواره ای در ایران دسترس است اظهار کرد: از زمانی که هجوم فرهنگی در کشور شرقی توسعه پیدا کرده فرهنگ مردم تحت تاثیر خود قرار داده است.

 

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم در مقابل هجمه های ناجوان مردانه دشمنان زمین گیر نشویم باید رجوع به آداب و فرهنگ و رسوم خود کینم.

 

این مقام مسئول راه اندازی شبکه های استانی را با هدف تکیه بر فرهنگ وعقاید و سنت هر استانی دانست و تصریح کرد: اگر شبکه های استانی راه اندازی نمی شدند مطمئناً وضعیت فرهنگی استان ها دچار تاثیر پذیری از شبکه های ماهواره ای غرب شده بود و مردم آداب و اخلاق و عقاید دینی خود را فراموش می کردند.

 

موسوی مقدم با اشاره به اینکه یکی از شعارهای انقلاب اسلامی ما، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود، عنوان کرد: اکنون ما به استقلال رسانه‌ای هم در زمینه تکنولوژی و هم در زمینه محتوا دست یافته‌ایم و به طور قطع اگر استقلال رسانه‌ای نداشته باشیم، در سایر حوزه‌ها نیز به استقلال دست نخواهیم یافت زیرا رسانه اثرگذار است و سایر بخش‌ها را نیز می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد.

 

موسوی مقدم بیان کرد: اگر ما می خواستیم طی روند سال های گذشته پیش برویم هیچ موقع به سامانه دیجیتال که امروزه تمام استان ها از آن بهره مند هستند دست نمی یافتند.

 

وی تصریح کرد: بالغ بر 90 درصد از نیازمندی های حوزه تکنولوژی از داخل کشور ساخته می شود.

 

معاون امور مجلس و استان ها با بیان اینکه امروزه هیچ رسانه ای نمی تواند ادعای استقلال بکند مگر اینکه بر داشته ای خود تکیه کند ودر ادامه تصریح کرد: در شرایطی که بسیاری از کشورها اصلا تولید ندارند و تولیدات سایر کشورها را خریداری می‌کنند، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید محتوا از سرمایه های استانی استفاده می کند

 

موسوی مقدم  در پایان تاکید کرد: اگر بخواهیم همچنان در زمینه تولید محتوا استقلال داشته باشیم و در مقابل هجمه دشمن ایستادگی کنیم باید مراکز استان ها را تقویت کنیم.

پایان پیام/

کد خبر 440582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha