تمدن فاقد کتاب از بین خواهد رفت

خبرگزاری شبستان: قائم مقام وزیر کار با بیان اینکه هیچ تمدنی بدون کتاب نمی تواند شکل گیرد و به حیات خود ادامه دهد گفت:تکنولوژی و فن آوری اطلاعات نتوانسته است از ارزش کتاب بکاهد.

به گزارش خبرنگار شبستان، دکتر سیدابوالحسن فیروزآبادی، قائم مقام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی امروز در نشست تخصصی زنان، کتاب و توسعه پایدار با بیان اینکه تکنولوژی نوین به ویژه فناوری اطلاعات نتوانست از ارزش کتاب بکاهد، افزود: تکنولوژی و فن آوری اطلاعات نتوانسته است از ارزش کتاب بکاهد و در عمل ثابت شده است که فن آوری ها نیز نتوانسته‌اند ارتباط بین افراد را از گذشته تا به امروز حفظ کنند.

وی با بیان اینکه هیچ تمدنی بدون کتاب نمی تواند شکل گیرد و به حیات خود ادامه دهداظهار کرد: با توجه به وجود 2.5 میلیون زن سرپرست خانوار لازم است برای توسعه افتصادی کشور از حضور زنان در حوزه های افتصادی به ویژه حوزه نشر و انتشار حمایت بیشتری شود.

 

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: در برنامه هایی که در 100 سال اخیر برگزار شده متوجه شدند که توسعه ناپایدار است و شکل جدید تمدن بشری بدون کتاب امکان پذیر نیست.

 

وی با بیان اینکه نسبت مشارکت زنان در بازار کار و تنظیم بازار کار بر عهده وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است، تصریح کرد: ما در بازار کار در حوزه زنان با آمارهای نگران کننده ای مواجه هستیم، سال گذشته زنان در 800 هزار شغل کمتر حضور داشتند و در بخش دولتی 22 درصد و در بخش خصوصی 14 درصد زنان بودند.

 

معاون وزیر ادامه داد: 2 و نیم میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد و 100 هزار زن نیز مشغول به فعالیت هستند.

 

وی با بیان اینکه زنان ما در حوزه های تصمیم گیری سیاسی و صحنه های سیاسی حضور دارند، اظهار کرد: ولی در حوزه اقتصاد بایستی حضور بیشتر و پررنگ تری داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه 57 درصد از قبول شدگان در دانشگاه ها شامل زنان می باشند، افزود: همچنین زنان در حوزه نشر حضور فعالی ندارند، از این رو می طلبد که زنان حضور بهتر و بیشتری در این عرصه داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی های فرهنگی زنان مشکلات خاص خود را دارند همانطور که در کشورهای دیگر هم این مشکلات برای زنان وجود دارد.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید از این پتانسیل عظیم زنان در کشور بهره برداری مناسبی صورت گیرد.

کد خبر 484638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha