تولید ادبیات رسانه‌ای در زمینه مهدویت ضروری است

دبیر کمیسیون شماره یک همایش دکترین مهدویت با بیان اینکه مباحث آخرالزمانی در غرب همیشه با اضطرار همراه است، تولید ادبیات رسانه‌ای در زمینه مهدویت را ضروری دانست.<BR> <BR>

به گزارش خبرنگار شبستان، موسوی گیلانی، دبیر کمیسیون شماره یک همایش دکترین مهدویت با ارایه گزارشی از مقالات ارایه شده به این کمیسیون گفت: امروز رسانه با زندگی مردم گره خورده است، دیگر مانند زمان شاه طهماسب نیست که تنها او بتواند گالری عکس برای خود راه بیاندازد و یا مانند زمان ناصرالدین شاه نیست که تنها شاه بتواند دوربین به ایران بیاورد بلکه همه مردم با رسانه‌ها درگیرند.

وی با بیان اینکه امروز از دوره سنتی رسانه به دوره مدرن رسانه وارد شده‌ایم، گفت: دیگر امروز رسانه به صورت من تویی وجود ندارد بلکه وارد دنیایی شده‌ایم که رسانه‌ها فراگیرند.

موسوی گیلانی تأ‌کید کرد: بعضی از حاکمان سلطه با طرح مباحث آخرالزمانی آنچه را پیروان ادیان می‌خواهند، نمی‌خواهند، ادبیات و هنر آخرالزمان مضطرب است و دوره آخرالزمان دوره نابودی زمین نامیده می‌شود.

دبیر کمیسیون شماره با بیان اینکه جا دارد بحث رسانه در سال‌های بعد هم محور اصلی همایش باشد، گفت: امروز در دنیا طرح آخرالزمان از جانب ایران به عنوان یک تهدید محسوب می‌شود و این رسانه است که می‌تواند در کاشت، برجسته‌سازی و نهادینه کردن افکار عمومی نقش بسزا داشته باشد.

وی ادامه داد: در کمیسیون شماره یک مباحث بسیار خوبی مطرح شد، از جمله حجت‌الاسلام عرفان تأکید کرد دین را نباید رسانه‌ای کرد بلکه رسانه را باید دینی کرد.

موسوی گیلانی با اشاره به مقاله دکتر عبداللاوی گفت: نکته جالبی که دکتر عبداللاوی در مقاله خود بر آن تأکید کردند این بود که تئوری هگل که مبتنی بر جبر تاریخ است با وقوع انقلاب اسلامی ایران و نظام ولایت‌فقیه نقض شد زیرا طبق عقیده هگل باید در عصر ما ژرمن‌ها حاکم می‌شدند و سکولاریسم جهان را دربر می‌گرفت اما حکومت ایران بر اساس ولایت‌فقیه ناقض این نظریه بود.

وی بر نیاز به تولید ادبیات رسانه تأکید کرد و گفت: جامعه‌شناسان می‌گویند وقتی چند نفر کنار هم جمع شوند و ادبیات بیافرینند جمعی خلاق هستند، به همین دلیل باید برای تولید علم ابتدا به تولید ادبیات آن پرداخت.

دبیر کمیسیون شماره یک همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با اشاره به آشفتگی یا آنومی فرهنگی رسانه مبحث مهدویت را مبحثی عنوان کرد که می‌تواند رسانه را از این آشفتگی بیرون بکشد.

شایان ذکر است، هفتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت 23 و 24 تیر در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

پایان پیام/

 

کد خبر 52430

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha