طراحی فضا و سناریوی ترویج آموزه مهدویت از طریق رسانه ملی

ایجاد بستر ترویج فرهنگ مهدویت از طریق رسانه ملی با رویکرد ایجاد عشق به حضرت موعود و زمینه‌سازی استدلالی برای آشنا کردن مخاطبان با جایگاه امام سه بعد اساسی اساسی در فضای سناریوی ترویج آموزه مهدویت هستند.

به گزارش خبرنگار شبستان، هفتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با موضوع رسانه زمینه ‌‌از راهبردها و راهکارها در مرکز پژوهش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد.

با توجه به موضوع همایش هفتم که نقش رسانه را در زمینه‌سازی ظهور امام عصر (عج) مدنظر قرار داده است مقالات ارایه شده به دبیرخانه همایش تلفیقی از پژوهش‌های مهدوی و تحقیقات رسانه‌ای نویسندگان بوده است.

دکتر سیدمرتضی موسویان، عضو هیئت علمی دانشکده صدا و سیما در پژوهشی مشترک با حجت‌الاسلام عبدالله هادیان از اساتید حوزه علمیه امام مهدی (عج) مقاله‌ای با عنوان طراحی فضا و سناریوی ترویج آموزه مهدویت از طریق رسانه ملی به هفتمین همایش دکترین مهدویت ارایه کرد.

از آنجا که این مقاله مورد توجه کمیته داوران این همایش قرار گرفت نویسندگان فرصت ارایه مقاله در یکی از چهار کمیسیون تخصصی این همایش را بدست آوردند نویسندگان با تبیین چشم‌انداز سازمان صدا و سیما در افق سال 1393 رسانه ملی دارای نقشی بی‌بدیل در ‌جهت‌دهی مثبت به تحولات فکری، فرهنگی دانستند.

آنان چشم‌انداز صدا و سیما را در این سال الهام‌بخش و اثرگذار بر تحولات منطقه و جهان اسلام معرفی کردند و در مقاله خویش به تشریح فضای طرح شده پس از شناخت روندهای کلان و احصای پیشران‌های راهبردی در زمینه موضوع پژوهش پرداخته‌اند.

نویسندگان این مقاله می‌نویسند جایگاه پیشران‌های با عدم قطعیت بالا که در عین حال بااهمیت‌ترین آنها نیز هستند با استفاده از پانل خبرگان مشخص می‌شود و عدم قطعیت‌های جایگاه امام و معرفت‌شناسی و تولی به عنوان بااهمیت‌ترین عدم قطعیت‌ها معرفی شده‌اند.

آنچه در این مقاله بیش از هر چیز خود را نمایان ساخته بود پژوهشی تخصصی و بکارگیری اصطلاحات خاص حوزه رسانه و عرصه‌ آموزه‌های مهدویت بود.

از آنجا که دکتر موسویان به دلیل عضویت در هیئت علمی دانشکده صدا و سیما و سال‌ها پژوهش و مطالعه در این رسانه با ابعاد مختلف و کارکردهای سازنده آشنایی کامل داشت به کمک حجت‌الاسلام هادیان توانسته بود ترویج آموزه مهدویت را از طریق رسانه ملی در یک چهارچوب کاملا تخصصی و کاربردی مورد بررسی قرار دهد.

نویسندگان مقاله رسانه ملی را عاملی حیاتی در آموزش و ترویج فرهنگ مهدویت معرفی کردند و فضای سناریو در رسانه ملی را از دو بعد اساسی به سه بعد تغییر داده و تبیین نمودند.

در بخش مهمی از مقاله ایشان آمده است ایجاد بستر ترویج و آموزش فرهنگ مهدویت از طریق رسانه ملی با رویکرد ایجاد عشق و محبت به حضرت موعود و زمینه‌سازی استدلالی برای آشنا کردن مخاطبان با جایگاه امام همزمان با ارایه اصول و مصادیق دشمن‌شناسی سه بعد اساسی در فضای سناریوی ترویج آموزه مهدویت هستند.

شایان ذکر است، بررسی مقاله طراحی فضا و سناریوی ترویج آموزه مهدویت از طریق رسانه ملی در کمیسیون شماره سه هفتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت و با حضور جمع کثیری از متخصصان حوزه رسانه و اندیشمندان عرصه مهدویت صورت گرفت که با استقبال پژوهشگران و شنوندگان در این کمیسیون مواجه گردید.

پایان پیام/

 

کد خبر 52492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha