نزدیک به ۱۷ هزار کارشناس حقوقی در دستگاه‌های دولتی مشغول هستند

خبرگزاری شبستان: معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اهمیت فعالیت های حقوقی گفت: هم اکنون  نزدیک به ۱۷ هزار کارشناس حقوقی در دستگاه‌های دولتی مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رئیس جمهور امروز(28 فروردین) در نشست شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان یزد در محل استانداری یزد گفت: با توجه به فعالیت های انجام شده، معاون حقوقی ریاست جمهوری به یک ستاد ساماندهی سازمان حقوقی کشور تبدیل شده است.

وی افزود: ما هم اکنون نزدیک به 17 هزار کارشناس حقوقی در دستگاه‌های دولتی داریم که در این رابطه نیز توانسته ایم زیرساخت های مهمی را داشته باشیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: ما توجه ویژه ای به حضور حقوقدانان در کنار مسئولان داشته ایم به نحوی که از ابتدای فعالیتها، یک حقوقدان در کنار وزرا و استانداران باشد که مسائل حقوقی از همان ابتدا مورد توجه ویژه قرار گیرد.

امین‌زاده گفت: اگر بتوانیم نظام‌های جایگزین شکایت‌های مردمی را پیش‌بینی کنیم، از بسیاری شکایتهایی که می‌شود جلوگیری کنیم که این امری مهم و مورد توجه است.

وی افزود: در این راستا نحوه عقد قراردادها، بیمه، بورس و موارد مختلف دیگر از جمله موصبات است که 82 عنوان تخصصی حقوقی از چند روز آینده در کشور آموزش داده می‌شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور بیان کرد: ما بایستی مقداری از موانع موجود در قوانین قرار دادهای خارجی رفع کنیم که از این طریق نیز می توانیم با باز گذاشتن دست استان ها به نحوی ان را نیز تقویت کنیم.

 

کد خبر 536675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha