اعزام بیش از یک هزار نفر از دانشجویان استان یزد به پیاده روی اربعین حسینی

خبرگزاری شبستان: مسئول بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به اولویت ها و فعالیت های بسیج دانشجویی استان یزد گفت: امسال بیش از یک هزار نفر از دانشجویان استان یزد به پیاده روی اربعین اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید حسین راسخی، مسئول بسیج دانشجویی استان یزد امروز (6 مهر) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: امروز ما امنیت، پیشرفت، ارتقا و ارزش های خود را مرهون خون شهدا می دانیم و باید این آرمان ها و ارزش های انقلاب را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنیم.

 

وی افزود: اولویت امروز بسیج دانشجویی بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی است که در دانشگاه ها این امر را پیگیری می کند.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد تصریح کرد: اساس گفتمان انقلاب اسلامی معیارهای حضرت امام (ره) بر اساس شناخت اسلام ناب و اسلام آمریکایی است که باید در دانشگاه ها تبیین شوند و همانطور که مقام معظم رهبری نیز بر ان تاکید کرده اند بایستی بحث های اسلام را از دیدگاه امام ( ره) تبیین کنیم.

 

راسخی ادامه داد: ما بر حسب گفتمان سازی انقلابی با عنوان اولویت در پرورش نیروی کادر طراز انقلاب برنامه هایی از جمله اردوهای جهادی، پیاده روی اربعین حسینی، اردوی راهیان نور را در اولویت خود داریم.

 

وی گفت: استقبال از دانشجویان جدید الورود، برپایی نمایشگاه های هفته دفاع مقدس، دیدار با خانواده های شهدای مدافع حرم و هشت سال دفاع مقدس، آذین بندی دانشگاه ها، غبارروبی قبور مطهر شهدا، اکران فیلم های جشنواره عمار از جمله برنامه های دیگر ما در بسیج دانشجویی است.

 

مسئول بسیج دانشجویی یزد تصریح کرد: دومین جشنواره رویش با هدف شناسایی دانشجویان هنرمند و تبیین آرمان های انقلاب و ارائه هنر انقلابی به جامعه از برنامه های مهم ما در بسیج دانشجویی استان یزد در هفته دفاع مقدس است.

 

راسخی بیان کرد: اعزام دانشجویان به پیاده روی اربعین نیز از برنامه های مهم دیگر ما است که بسیج دانشجویی مجوز خروج از کشور و وثیقه دانشجویان را بر عهده گرفته است و به صورت خود جوش کاروان هایی نیز در نظر دارد که بر اساس پیشبینی ها تعداد یک هزار نفر از دانشجویان به خیل عظیم زائران اربعین جسینی پیوند می خورند.

 

وی گفت: اعزام نزدیک به 2 هزار نفر به اردوهای راهیان نور غرب، اعزام 800 نفر از دانشجویان به اردوهای جهادی در مناطق محروم استان، طرح ولایت و خط امام در مشهد مقدس نیز از برنامه های ما در ایام مختلف از جمله تابستان بود که با استقبال دانشجویان همراه شد.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد گفت: رسالت کلی بسیج دانشجویی شامل پاسداری از اصول تغییر ناپذیر «نه غربی، نه شرقی، جمهوری اسلامی»، حل مسائل اقتصادی، ترسیم چارچوب های اصیل ناب اسلامی و جلوگیری از نفوذ استکبار دانشگاه ها است.

 

راسخی بیان کرد: مطالبه گری تخصصی در زمینه های علمی و سیاسی نیز از جمله برنامه ها و اولویت های ما در بسیج دانشجویی در استان یزد است که در این راستا از صنعت و معدن استان و بخش های دیگری نیز در زمینه اقتصاد مقاومتی مطالباتی را مطرح کرده ایم.

 

وی افزود: ما هرچه مشکل در بخش های مختلف داریم نباید به حساب انقلاب بگذاریم بلکه به نگاه غیر انقلابی بستگی دارد و این انحراف و جدایی ما را از راه راست منحرف می کند.

 

کد خبر 576802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha