فعالیت ۲۱۰ شرکت فناور در استان/صندوق پژوهش و فناوری در خراسان جنوبی راه اندازی می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس سابق پارک علم وفناوری خراسان جنوبی از راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۲۱۰ شرکت فناور در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی مستقر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد رضا امروز(5 آبان) در مراسم تودیع و معارفه رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی اظهار کرد: این پارک فعالیت خود در سال 1390 شروع کرده و در حال حاضر در شهرهای مختلف استان مرکز رشد داریم.

 

وی افزود: هم اکنون در استان 4 مرکز رشد پارک علم و فناوری در شهرستان‌های قائن، فردوس، طبس و بیرجند فعال است و در شهرهای دیگربرای حمایت از فناوران دفتر نمایندگی پارک علم و فناوری وجود دارد.

 

رئیس سابق پارک علم وفناوری خراسان جنوبی گفت: در سال 90 علی رغم کمبود بودجه با کمک های مراکز مختلف و معاونت رئیس جمهوری شرایط را به گونه ای رقم زدیم که در سطح کشور بیشترین حمایت را از شرکتهای فناور با 800 میلیون تومان اعتبار داشتیم و جرقه اولیه رشد و توسعه استان زده شد.

 

دوستی با بیان اینکه هم اکنون 210 شرکت فناور در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی مستقر هستند، ادامه داد: در حال حاضر پارک علم و فناوری استان دارای ردیف بودجه دارد و بیش از 5 میلیارد تومان بودجه عمرانی کسب کردیم.

 

وی بیان کرد: پارک علم فناوری خراسان جنوبی یکی از قدرتمند‌ترین پارک‌های علم فناوری در کشور است.

 

رئیس سابق پارک علم وفناوری خراسان جنوبی با اشاره به واگذاری 50 هکتار زمین به به این مجموعه از زمین‌های دانشگاه بیرجند، یادآور شد: کارهای اولیه و شروع مرحله عملیاتی تا فنداسیون اجرا شده و تا پایان امسال به مراحل خوبی از ساخت پارک علم و فناوری استان خواهیم رسید.

 

دوستی با بیان اینکه پارک علم و فناوری با دانشگاه و دستگاه های اجرایی ارتباط بسیار خوبی دارد و خراسان جنوبی مجموعه غنی از متخصصان است، افزود: با توجه به این زیرساخت عظیم استان سیاست گذاری کردیم و توانستیم شرایط بسیار خوبی را رقم بزنیم و پس از مدتها مطالعه به این نتیجه رسیدیم که پارک علم و فناوری خراسان جنوبی باید در سه محور انرژی های نو،  it و گیاهان دارویی فعالیت کند.

 

وی تاکید کرد: باید بر روی محصولات استراتژیک استان تکیه کنیم اما گیاهان دارویی شرایط بسیار مطلوبی برای توسعه اقتصادی خراسان جنوبی خواهند داشت.

 

رئیس سابق پارک علم وفناوری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 34 شرکت دانش بنیان ایجاد شده، گفت: در بین پارک های هم رده و جدیدالتاسیس پارک خراسان جنوبی در رده اول است و بیشترین شرکت های دانش بنیان را داریم.

 

دوستی از راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در استان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این صندوق با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری اصلی دانشگاه بیرجند، علوم پزشکی و پارک استان بزودی افتتاح می شود.

کد خبر 583300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha