کمبود بودجه، مهمترین عامل عدم تکمیل ۳۲ پروژه در استان یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به عدم تکیل ۳۲ پروژه از سال ۸۲ تاکنون در یزد گفت: کمبود بودجه، مهمترین عامل عدم تکمیل پروژه ها در استان یزد در استان یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، احد پور، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد امروز ( 21 آذر) در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان یزد گفت:ما هیچ گونه بدهی به پرسنل نداریم و معوقه پرداختی نداریم و دومین بخش از برنامه های ما است که تا 17 میلیارد و 572 میلیون ریال جذب کرده و برنامه های خود را اجرا کردیم.

 

وی افزود: تا آبان ماه سال جاری برای جذب برنامه های فرهنگی سهم استان ما 639 میلیون ریال بوده که در بخش های مختلف جذب نیرو داشته ایم.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد تصریح کرد: بخش عمده درآمدهای داخلی ما  بر اساس واکسیناسیون بوده و خدمات توانبخشی و اجاره مراکز فرهنگی و ورزشی ۲ میلیارد و 300 میلیون ریال داشته ایم.

 

احد پور بیان کرد: اعتبارات عمرانی ما در ۲ دسته است که اعتبارات استانی چهار میلیارد و 685 میلیون ریال و اعتبارات ملی نیز 12 میلیارد ریال بابت نوسازی، بازسازی و تکمیل پروژه ها بوده است.

 

وی ادامه داد:تمام نیروهای امدادی ما به واسطه جوانان است و نیروگیری از آنها است.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: اجرای طرح ملی ایمنی ، طرح نوروزی سال 95، طرح ملی نهضت سبز در روز طبیعت و کاشت در حدود 825 اصله نهال، ختم قرآن کریم، کمپین اهدای خون، اجرای طرح نشاط و پویایی، پنج طرح کاروان نیکوکاری در استان، برگزاری مسابقه نقاشی نقاشی با محوریت کودکان، توزیع محتواهای کمک آموزشی در بین کودکان و توزیع هزار نسخه تا امروز و راه اندازی 36 کانون دبستانی از جمله برنامه های دیگر ما بوده است.

احد پور بیان کرد:تاسیس یکصد کانون دانش آموزی، کسب رتبه عالی کشور در المپیاد آماده، کسب رتبه عالی در المپیاد جوانه رتبه های برتر استان بوده است.

 

وی ادامه داد: دومین موضوع برپایی چادر سلامت و ارائه خدمات پزشکی و پیراپزشکی در تعداد یک هزار و  168 نفر، طرح نیابت تعداد 232 نفر بهره ور، 147 خدمات درمانی به ارزش 16 میلیارد ریال، افتتاح هشت خانه هلال، تعداد 28 هزار و 551 نفر بهره ور، اجرای طرح فرشتگان بهمن، کاروان سلامت، اجرای پروژه تعداد چهار پروژه داوطلبی، خدمات حمایتی از بودجه جمعیت از برنامه های دیگر ما بوده است.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد تصریح کرد: برگزاری اردوی آموزشی بقا در شرایط سخت در اردوگاه علی آباد تفت، ایحاد فضای مناسب نیز از برنامه های دیگر ما است.

 

وی افزود: استان یزد از لحاظ پزشکی و درمانی بسیار قوی است که از استان های همجوار نیز به این استان می آیند و این ممکن است سهم داروی ما را کاهش دهد که باید بر اساس تلاش ها آن را افزایش دهیم.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد تصریح کرد: داروهای هلال احمر هیچ داروخانه ای ندارد و حق فروش آن را نیز ندارد و الان با نظر غذا و دارو تنها دو داروخانه در استان یزد است که چمران و هلال احمر است که در آنها نیز نسخه خوان حرفه ای داشتند.

 

احد پور بیان کرد: ما از 38 شرکت خرید دارو داریم که با یکی از شرکت های دولتی درتهران در حال رایزنی هستیم که تمامی داروهای خود را در این مرکز خرید کنیم تا از مشکلات دیگر جلوگیری شود و اگر انجام شود هیچگونه معضلی نخواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: نظر هلال احمر مبنی بر تسکین آلام بشری است.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در حوزه امداد نجات ارتقای درجه، پوشش جاده ای استان، اردوی امدادگران و نجاتگران، برگزاری اموزش تخصصی، تشکیل تیم های امدادی، بررسی نقاط قوت و ضعف ضعب، تشکیل تیم های واکنش سریع، برگزاری مانورها در شرایط واقعی از برنامه های دیگر ما بوده است.

 

احد پور بیان کرد:در بحث عمران نیز اتمام فاز دوم عملیات اجرایی، اتاق بحران مهریز، اتمام فاز دوم عملیات پایگاه امداد جاده ای تفت، اعلام حریق آشیانه و بالگرد و امداد هوایی جمعیت، سالن چند منظوره بافق، اتمام جدول گذاری مجتمع اشکذر از طرح های عمرانی ما بوده است.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد تصریح کرد: 9 میلیارد ریال بدهی ساختمان ستادی، مجتمع خاتم، تکمیل مهمانسرای جمعیت، بهسازی سالن، تعمیرات وسایل نقلیه و ماموریتها بوده که میزانی از آنها پرداخت شده است.

 

احد پور خاطرنشان کرد:تعداد 32 پروژه ما از سال 82 تکمیل نشده اند که ما تمامی تلاش خود را برای تکمیل آنها داریم و اگر بودجه ای داشته باشیم برای آنها هزینه می کنیم.

 

وی افزود: استان یزد پتانسیل های بسیار زیادی دارد که استان های دیگر ندارند ولی امروز باید فکر شود تا درآمدهای استان را افزایش داد.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد تصریح کرد:اگر معاونت غذا و دارو نیازهای کل استان از لحاظ دارو را به ما تقدیم کند از هر داروخانه ای که خود مجوز دهد من برای مردم تمامی آن داروها را در استان تحویل می دهم.

 

احد پور بیان کرد:سهمیه بالگرد استان موجود است اما ساختمان آن را مدیریت بحران بایستی تحویل دهد تا بتواند این بالگرد را تحویل دهند.

 

کد خبر 593195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha