روزانه صد نفر در نوزدهمین نمایشگاه قرآن خون خود را اهدا می کنند

مسئول پایگاه انتقال خون نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن از اهدای خون صد نفر در روز در این پایگاه انتقال خبر داد.

صادق صفایی، مسئول پایگاه خون نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به خبرنگار شبستان گفت: پایگاه انتقال خون نمایشگاه همه روزه ازساعت 19 تا یک بامداد پذیرای بازدیدکنندگان نمایشگاه برای اهدای خون است.

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته مراجعه کنندگان برای اهدای خون کمتر هستند و با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان معمولا درصد اهدای خون در سطح کشور پایین می آید امیدواریم قرآنیان جهت رفع نیاز بیماران به این امر خیر همت گمارند با این حال امسال روزانه حدود صد نفر برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه می کنند.

مسئول پایگاه انتقال خون نمایشگاه قرآن با اشاره به مدارک لازم برای اهدا خون گفت: تنها مدرکی که ازاهدا کنندگان خون درخواست می کنیم کارت شناسی معتبر اعم از شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه یا پاسپورت است.

مسئول پایگاه انتقال خون نمایشگاه دارا بودن سن بین 17 تا 65 سال و همچنین وزن بالای 55 کیلو گرم را از شرایط اهدای خون عنوان کرد و گفت:همچنین عدم سابقه بیماری خاص و یا فشار خون بالا و پایین از شرایط دیگر اهدای خون است.

وی تصریح کرد: برخی از مردم تصور می کنند که اهدای خون باعث ضعف آنها و جلوگیری از روزه داری می شود اما این تصور از لحاظ پزشکی اشتباه است.

صفایی گفت: بیشتر مراجعه کنندگان به این پایگاه مردان هستند و زنان درصد کمتری را برای انتقال خون به خود اختصاص می دهند.

شایان ذکر است نوزهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا 4 شهریور مصادف با 25 ماه مبارک رمضان پذیرای بازدیدکنندگان است.

پایان پیام/
 

کد خبر 61146

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha